عمل لوزه

عمل لوزه : لوزه ها بافت هایی هستند که در غدد لنفاوی وجود دارند و افزایش سایز یا عفونت آن ها مشکلاتی برای افراد به همراه دارد . در اصل لوزه ها ، دو غده کوچک در کناره های گلو هستند که از ورود میکروب ها به بدن جلوگیری می کنند. بنابراین لوزه ها بافت های ایمنی هستند و بسیار مهم است که دچار هیچ گونه تغییری نشوند .

عمل لوزه

التهاب لوزه یا ورم لوزه در اکثر مواقع به علت عفونت های ویروسی مانند سرما خوردگی است. التهاب و تورم لوزه بیشتر از بزرگسالان در بین کودکان شایع است و در صورتی که والدین مشکلاتی در تنفس و بلع غذای کودک خود حس کردند باید برای درمان و معالجه کودک خود اقدامات لازم را انجام دهند . جراحی مرتبط با لوزه و لوزه سوم جراحی حساسی است و باید توسط یک دکتر متخصص ماهر انجام شود تا بیمار دچار عوارضی چون خونریزی نشود .

عمل لوزه عفونت یا بزرگ شدن لوزه ها

• گلو درد
  • آبسه لثه ها
  • ناهنجاری های دندانی
  • گرفته شدن بینی
  • مشکل در بلعیدن صحیح غذا
  • خر و پف
  • تنفس بد بو

در کل بزرگ شدن لوزه ها یا عفونت آن ها منجربه مشکلات تنفسی ، عفونت های گوش و بیماری های مرتبط با بینی می شود. زیرا لوزه و لوزه سوم یا آنوئید در دهان و پشت دریچه های بینی قرار دارند.

درمان بیماری با عمل لوزه

درمان قطعی برای بیماری های مرتبط با لوزه قطعاً جراحی لوزه است . به علت اینکه لوزه ها در کناره های گلو هستند اغلب بیماران از انجام جراحی لوزه امتناع می کنند و از عوارض دردناک جراحی لوزه می گویند. دکتر حامد محمدی قهاری در مقاله مراقبت های قبل و بعد از جراحی لوزه ، به طور کامل ومفید نکات مراقبتی را ارائه کرده اند که با رعایت نکات گفته شده در مقاله بیماران دچار هیچ گونه عوارضی نخواهند شد .

هزینه عمل لوزه

تشخیص و درمان بیماری های لوزه در حیطه کاری متخصص گوش و حلق و بینی است و به علت وظیفه ای که لوزه ها برای ایمنی بدن دارند و جزو سیستم دفاعی بدن محسوب می شود نباید نسبت به درمان آن ها سهل انگار بود . پس از مراجعه نزد دکتر متخصص و تشخیص بیماری ، بهتر است هزینه جراحی لوزه را جویا شوید . دستمزد جراح پلاستیک صورت بیشترین بخش از هزینه را شامل می شود و موارد دیگری چون هزینه های بیمارستان بخش اندکی از هزینه را شامل می شوند .

انتخاب پزشک و جراح متخصص در نتیجه عمل جراحی مطلوب بسیار تاثیرگذار است. بهتر است در انتخاب جراح گوش و حلق و بینی به میزان مهارت و تجربه پزشک دقت کافی داشته باشید. بررسی های لازم برای تشخیص بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در تهران را انجام دهید.