28 Apr

جراحی توده های سر و گردن

جراحی توده های سر و گردن : در برخی مواقع برآمدگی هایی در گردن و نواحی سر وجود دارد که با درد بسیار همراه هستند.

درد شدید ، بالاآوردن خون ، تغییر صدا ، گوش درد مداوم و مشکلاتی از این قبیل که غیر عادی هستند ، می توانند علائم وجود سرطان های سر و گردن باشند.

انواع توده های گردن

توده های خوش خیم

توده های خوش خیم اغلب نیاز به جراحی ندارند و اگر بیمار یک مدت تحت نظر باشد توده ها درمان می شوند.

از نمونه توده های خوش خیم می توان توده های مادرزادی را نام برد.

توده های خوش خیم اغلب درد ندارند و فقط برجستگی در ناحیه مورد نظر دیده می شود.

توده های بدخیم

هنگامی که برآمدگی ها درد داشته باشند و برای بیمار مشکلاتی به وجود آورند فرد حتماً باید به جراح توده های سر و گردن مراجعه کند.

توده های بدخیم سرو گردن در اکثر مواقع نیاز به جراحی دارند.

هنگامی که به جراح تومورهای سر و گردن مراجعه می کنید با روش هایی چون آزمایشات خونی ، سی تی اسکن ، سونوگرافی و روش های دیگر معاینه می شوید تا نوع تومور و پیشروی آن تشخیص داده شود.

پیشروی زیاد موجب می شود تا توده ها به مرحله ی شدید تری برسند و موجب سرطان های سر و گردن شوند.

جراحی توده های سر و گردن

اگر غده در جلو گردن ، توده چربی در پشت گردن و برآمدگی های دیگری در نواحی سر و گردن احساس کردید و لمس آن ها برایتان حس درد به همراه داشت ، به جراح سر و گردن مراجعه کنید.

اگر در مرحله اولیه که این توده ها خوش خیم هستند ، برای درمان آن ها اقدام نکنید ،امکان بروز مشکلات حاد تری مانند سرطان های سر و گردن وجود دارد.

استفاده از دخانیات ، سیگار و مشروبات الکلی بیشتری عامل به وجود آمدن سرطان های دهان ، گلو، حنجره و زبان هستند.

هنگامی که توده های گردنی در طول دو هفته رفع نشوند بهتر است که سریعاً به جراح سر و گردن مراجعه کنید تا مورد معاینه قرار گیرید.

البته همیشه توده های سر و گردن منجربه سرطان نمی شوند ولی یک یا چند توده در گردن و سر می توانند از اولین علامت های سرطان سر و گردن باشند.

بعد ازمعاینه توسط جراح سر و گردن مشخص می شود توده ها در چه وضعیتی هستند .

اگر توسط جراح تومورهای سر و گردن تشخیص داده شود که تومورها بد خیم هستند و نیاز به جراحی دارند حتماً برای جراحی توده های سر و گردن اقدام کنید.

جراح پلاستیک بینی و صورتجراحی آندوسکوپی بینی و سینوس – جراحی توده های سر و گردن

doctorghahari
دکتر حامد قهاری :بورد تخصصی جراحی گوش ، حلق و بینی - جراحی پلاستیک بینی - جراحی آندوسکوپی بینی ، سینوس و هیپوفیز - جراحی توده های سر و گردن ، شکاف لب و کام - جراحی پلک ، جراحی گوش ، لیفت پیشانی -

Visit Us On TwitterVisit Us On Google PlusVisit Us On Instagram