عمل بینی در افراد سیگاری

عمل بینی در افراد سیگاری : به طور معمول اکثریت متقاضیان عمل بینی می دانند که مصرف سیگار و قلیان ، قبل و بعد از عمل بینی برای مدتی باید قطع شود .

برای کسب نتیجه فوق العاده از رینوپلاستی یا عمل بینی نیاز است تا نکاتی قبل و بعد از  رینوپلاستی رعایت شود که یکی از این نکات مراقبتی ، عدم مصرف سیگار و قلیان است .

در این مقاله نکاتی در مورد ارتباط عمل بینی و کشیدن سیگار ارائه دادیم تا بیماران اطلاعات بیشتری درباره تاثیر منفی سیگار بر عمل بینی کسب کنند.

مهم ترین عامل ترمیم بافت های آسیب دیده ، خون رسانی است ، هرچه خون رسانی بهتر انجام شود روند بهبودی سریع تر می شود.

سیگار کشیدن منجربه اختلال عروق خونی می شود و عملکرد خون رسانی را با مشکل مواجه می کند.

عمل بینی در افراد سیگاری

بعد از جراحی بینی یا رینوپلاستی ، بینی شروع به ترمیم بافت های خود می کند و در این مرحله خون رسانی به بافت ها اهمیت زیادی دارد.

برای خون رسانی بهتر به بافت ها در طول دوره نقاهت بیمار باید از کشیدن سیگار خود داری کند.

برای مطلع شدن از نکات دقیق مراقبتی بعد از عمل بینی و قبل از عمل بینی می توانید به مقاله دستورات مراقبت جراحی زیبایی بینی مراجعه کنید.

دکتر حامد محمدی قهاری برای راحتی بیماران خود و افرادی که متقاضی جراحی بینی هستند در مقاله دستورات مراقبتی جراحی زیبایی بینی ، نکات مراقبتی را به طور کامل توضیح داده اند.

نکاتی در مورد عمل بینی در افراد سیگاری

بیهوشی در بیمارانی که سیگار و دخانیات مصرف می کنند ، دشوارتر کند از افرادی است که دخانیات مصرف نمی کند.

به هوش آمدن افراد سیگاری پس از رینوپلاستی سخت تر بوده و خطرات بالایی دارد.

فردی که متقاضی جراحی بینی است باید حداقل سه هفته قبل از عمل بینی و یک ماه بعد از عمل بینی استفاده دخانیات و سیگار ، الکل و مشروبات را قطع کند.

دود سیگار تاثیر زیادی بر روی بدن ندارد و در اصل نیکوتین داخل سیگار است که بر اثر کشیدن سیگار وارد بدن می شود و تاثیرات بسیار منفی بر روی اجزای بدن دارد.

تاثیر قلیان بر عمل بینی

متاسفانه مصرف قلیان رواج پیدا کرده است و برخی از بیماران اطلاعات درستی از  عوارض قلیان ندارند و می گویند آیا قلیان جایگزین خوبی برای سیگار است یا خیر ؟

قلیان نیز مانند سیگاز جزو دخانیات است و یکی از دخانیات قوی می باشد که مانند سیگار تاثیرات منفی دارد .

قطع انواع دخانیات و مشروبات  قبل و بعد از رینوپلاستی برای فرم دهی بهتر بینی و کسب نتیجه ایده آل از عمل بینی ، ضروری است .

دکتر حامد محمد قهاری
بورد تخصصی گوش ، حلق و بینی
جراح پلاستیک بینی و صورت – جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس – جراحی توده های سر و گردن

پاسخ

سه × دو =

Call Now Button
Visit Us On Instagram