درمان تومورهای سر و گردن

درمان تومورهای سر و گردن : سر و گردن از نقاط حساسی هستند که در حیات فرد نقش مهمی دارند و کوچک ترین آسیب به این نواحی می تواند جان فرد را به خطر بیندازد .

یکی از مشکلات نواحی سر و گردن برجستگی های این نواحی یا تومورها هستند .

تومورهای موجود در سر یا گردن می توانند بسیار خطرناک باشند زیرا بافت های این نواحی حساس هستند و عفونت آن ها به بافت های دیگر نیز آسیب می رساند.

البته بروز تومور همیشه به دلیل عفونت نیست ودلایل دیگر نیز دارد ولی رایج ترین دلیل تومور عفونت نواحی سر و گردن است .

یکی دیگر از دلایل بروز تومورها ، ارث یا ژنتیک است .

بنابراین اگر علائم غیر طبیعی داشتید حتماً به جراح متخصص مراجعه کنید.

درمان تومورهای سر و گردن

نکاتی درباره درمان تومورهای سر و گردن

برای درمان توده های موجود در سر و گردن راه های متفاوتی وجود دارد زیرا علم و تکنولوژی پیشرفت بسیاری داشته است .

گاهی بیماری در مراحل اولیه است و با مصرف دارو می توان از پیشروی آن جلوگیری کرد .

اما گاهی بیماری به نقطه خطرناکی رسیده است و بافت های کناری خود را نیز درگیر کرده است .

در چنین شرایطی نیاز به انجام جراحی توده های سر و گردن است .

در مراحل اولیه تومورهای سر و گردن نشانه هایی وجود دارد  که اغلب به آن ها کم توجهی می شود .

برآمدگی بی دلیل و درد در این نواحی از بارزترین علائم وجود تومور سر و گردن است .

البته تمامی تومورها نشانه های ظاهری ندارند و گاهی تومور در داخل سر است و از دید پنهان است .

جراح متخصص با روش های پیشرفته بیماری را تشخیص می دهد و پس از تشخیص بیماری آن را درمان می کند.

روش درمان تومورهای سر و گردن

تومورها دارای دو مرحله خوش خیم و بدخیم هستند که هر یک از این مراحل روش های درمان متفاوتی دارند .

قطعاً درمان توموری که در مرحله خوش خیم است راحت تر بوده و درصد اینکه بیماری برای همیشه از بین برود بالا تر است .

به همین دلیل بهتر است در مراحل اولیه اقدام به درمان توده گردن یا توده سر کنید.

جراح متخصص با توجه به میزان پیشرفت بیماری از دارو ، شیمی درمانی ، رادیوتراپی یا جراحی برای درمان تومورهای سر و گردن استفاده می کند.

به علت اهمیت بالایی که بافت های سر و گردن در حیات فرد دارند ، بهتر است برای تشخیص و درمان به جراح سر و گردن مراجعه کنید .

17 − هفت =