عمل بینی در افراد مسن

عمل بینی در افراد مسن : با بالا رفتن سن و به مرور زمان غضرف بینی تغییر موقعیت می دهد و شعیف می شود به همین دلیل بینی دچار افتادگی خفیف یا افتادگی شدید می شود .

تغییراتی که به دلیل سن در فرم بینی ایجاد می شود منجربه بد شکل شدن فرم بینی می شود.

به طور معمول در افراد مسن ،  تغییرات بینی در بخش غضروفی بینی اتفاق می افتد و استخوان ها نیز شکننده و حساس تر می شوند به همین دلیل ظاهر بینی نامطلوب شدن می شود و برخی از افراد در سنین میانسالی اقدام به عمل بینی می کنند.

عمل بینی در افراد مسن

حفط ایمنی حین عمل بینی در افراد مسن

بروز عوارض در تمامی جراحی ها امکانپذیر است به همین دلیل جراح باید به تمامی نکات مراقبتی و ایمنی دقت داشته باشد .

زمانی که متقای عمل بینی بالای 50 سال سن داشته باشد جراح بینی باید در ابتدا وضعیت عمومی سلامت فرد را چک کند زیرا سن با شدن عوارض رابطه مستقیم دارد و اگر عوارضی در افراد میانسان رخ دهد ، سخت تر خواهد بود .

انتخاب یک جراح بینی ماهر می تواند بهترین تضمین برای عدم بروز عوارض باشد زیرا ایمنی مهمترین اصل جراحی است و جراحان بینی باید تمام نکات مراقبتی را رعایت کند تا جان و زیبایی بیمار در معرض ریسک و خطر قرار نگیرد.

علت عمل بینی در افراد مسن چیست؟

با افزايش سن بافت های بينی دچار افتادگی و سستی می شوند و اين امر برظاهر وعملكرد بينی تأثير مي گذارد.

 بالا بردن نوک بینی منجرب می شود تا چهره فرد جوانتر دیده شود و یکی از بارزترین مشکلات افراد مسن افتادگی نوک بینی است به همین دلیل با انجام عمل بینی و اصلاح نوک بینی ، جوانتر از سن واقعی خود دیده می شوند .

افتادگی بینی اگر بسیار شدید باشد ، امکان دارد تنفس از راه بینی دچار اختلال شود ، به همین دلیل افراد مسنی که دچار افتادگی شدید بینی هستند وقتی نوک بینی خود را با انگشت به بالا می برند تنفس بهتری از طریق بینی دارند .

بنابراین بهبود عملکرد بینی و راحت نفس کشیدن از دیگر دلایل عمل بینی در افراد میانسال است .

با افزایش سن پوست نوک بینی ضخیم تر می شود و چربی موجود در زیر پوست کاهش پیدا می کند و در نتیجه  زاویه بین بینی و لب کاهش پیدا می کند ،  این امر از زیبایی فرم بین می کاهد و افراد مسن برای بازگرداندن زیبایی به فرم بینی اقدام به عمل بینی می کنند.

 

دکتر حامد محمد قهاری
بورد تخصصی گوش ، حلق و بینی
جراح پلاستيك بيني و صورت – جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس – جراحی توده های سر و گردن

پاسخ

5 + هجده =

Call Now Button
Visit Us On Instagram