عمل بینی شکسته

زمانی که استخوان بینی به دلیل ضربات متعدد یا یک حادثه دچار ترک خوردگی شود ، بینی دچار شکستگی شده و برای رفع آن باید عمل بینی شکسته انجام شود.

ضربه ، آسیب های ورزشی و حادثه سه دلیل رایج برای شکسته شدن بینی هستند که منجربه جابه جایی غضروف بینی از محل اصلی خود می شوند و درنتیجه فرم بینی نیز دچار ناهنجاری می شود .

شکستگی بینی در مردان شایع تر است و در مردان بین 15 تا 30 سال نیز بیشتر رخ می دهد .

آسیب بینی در افراد جوان ، باعث جابه جایی بیشتر و شکستگی قطعات بزرگ تر بینی می شود در حالی که در افراد مسن ، استخوان های بینی شکننده تر هستند و اغلب بینی دچار خردشدگی استخوان می شود .

بنابراین استحکام غضروف های بینی در تعیین میزان شکستگی و پیچیدگی عمل بینی تاثیر دارند و جراح بینی باید بر اساس ماهیت بینی و وسعت آسیب آن ، بهترین تکنیک را برای درمان در نظر گیرد.

عمل بینی شکسته

نشانه های بینی شکسته

  • تورم بینی و اصراف بینی
  • کبود شدن بینی
  • خون دماغ
  • دشوار شدن تنفس
  • احساس درد و بی حسی بینی
  • کبودی زیر چشم ها
  • احساس درد به محض لمس بینی
  • تغییر فرم و بدشکل شدن بینی

جا انداختن بینی شکسته

آسیب های واردشده به استخوان بینی همیشه به عمل بینی ختم نمی شود و گاهی با جا انداختن بینی می توان آسیب های بینی را برطرف کرد .

تشخیص اینکه جا انداختن بینی مناسب تر است یا عمل زیبایی بینی به عهده متخصص گوش و حلق و بینی می باشد زیرا میزان شکستگی و نواحی شکستگی باید بررسی شوند .

تقریبا 5 تا 10 روز پس از آسیب غضروف بینی ، استخوان های بینی تا حدی جوش می خورند و این امر حرکت آن ها را دشوار می سازد اما باز هم جراح بینی می تواند با استفاده از تکنیک های خاص پزشکی منجربه بهبود آسیب بینی شود .

به طور معمول تثبیت استخوان بینی در بیماران جوان بین 2 الی 3 هفته طول می کشد و جراح بینی زمانی می تواند استخوان بینی را جا بیاندازد که استخوان ها هنوز متحرک باشند .

بنابراین اگر 3 الی 4 هفته از آسیب بینی گذشته باشد تنها راه برای رفع مشکل شکستگی بینی انجام عمل زیبایی بینی می باشد .

قیمت عمل بینی شکسته

فاکتورهای متعددی در تعیین هزینه جراحی بینی شکسته تاثیرگذار هستند به همین دلیل پیش از بررسی بینی نمی توانیم هزینه ای را اعلام کنیم و برای تعیین هزینه نیاز است که به جراح بینی مدنظرتان مراجعه کنید .

دکتر حامد محمد قهاری
بورد تخصصی گوش ، حلق و بینی
جراح پلاستيك بيني و صورت – جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس – جراحی توده های سر و گردن

پاسخ

شانزده + نه =

Call Now Button
Visit Us On Instagram