عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی برای زیباتر شدن فرم بینی و در نهایت افزایش زیبایی چهره انجام می شود و انتخاب بهترین جراح بینی باعث می شود تا نتیجه باب میل متقاضی رینوپلاستی باشد.

عمل بینی در اصل برای رفع مشکلاتی چون : بزرگ بودن یا کوچک بودن بینی ، عدم تقارن سوراخ های بینی ، افتادگی نوک بینی و مواردی از این قبیل انجام می شود.

مواردی دیگری چون درمان سینوزیت ، درمان پولیپ بینی ، عمل انحراف بینی و بیماری های دیگری که منجربه اختلال در عملکرد بینی می شوند جزو عمل درمانی بینی هستند.

عمل زيبايي بيني برای رفع نواقص فرم بینی انجام می شود.

عمل زیبایی بینی

کاندیدای مناسب عمل زیبایی بینی

وجود ایراد ظاهری در بینی تنها شرط لازم برای اقدام به جراحی بینی نبوده و همه افرادی که بینی شان ایراد دارد نمی توانند برای انجام این جراحی زیبایی اقدام کنند. انجام جراحی بینی نیازمند شرایطی است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

داشتن پوست بینی با کیفیت

تاثیرگذارترین عامل در مطلوب بودن یا نبودن نتیجه عمل زیبایی بینی ، پوست آن است.

اگر پوست بینی خیلی ضخیم بوده، میزان بافت های چربی زیر آن و همچنین غدد چربی موجود در آن زیاد باشد پزشک نمی تواند مانور زیادی در فرم دهی و برطرف کردن مشکلات بینی دهد؛ به همین علت افرادی که بینی استخوانی دارند نسبت به افراد دارای بینی گوشتی کاندید مناسب تری برای جراحی بینی هستند.

برخورداری از شرایط روحی مساعد

افرادی که به مشکلات روحی و اختلالاتی همچون افسردگی، وسواس و خود بد شکل پنداری مبتلا هستند به هیچ عنوان برای جراحی بینی مناسب نیستند.

بیشتر افراد مبتلا به افسردگی به دلیل این باور اشتباه که عمل بینی موجب بهبود وضع روحی شان خواهد شد برای انجام این جراحی زیبایی اقدام می کنند در صورتی که حتی احتمال وخامت وضعیت روحی شان به دلیل استرس های ناشی از جراحی بینی نیز وجود دارد.

 

عمل زیبایی بینی

 

برخورداری از سابقه پزشکی مناسب

ابتلا به برخی بیماری های مزمن در گذشته یا مبتلا بودن به آن ها در زمان مراجعه برای جراحی بینی ممکن است در حین عمل جراحی بینی برای بیمار خطر ساز بوده و سلامت وی را تهدید کند.

خانم هایی که باردار و شیرده نیستند

بانوانی که در دوره بارداری و شیردهی قرار دارند بهتر است از انجام عمل زیبایی بینی و هر عمل دیگری که لزومی برای انجام هر چه سریع تر آن وجود ندارد بپرهیزند.

علت توصیه جراحان بر عدم انجام این جراحی زیبایی در دوران بارداری و شیردهی این می باشد که ممکن است مواد بیهوشی بر روی نوزاد یا جنین تاثیر گذاشته و مشکلات جبران ناپذیری در او ایجاد کند.

افرادی که به بلوغ رسیده اند

دختر خانم هایی که 16 سال تمام و پسرانی که 17 سال تمام هستند می توانند برای انجام عمل زیبایی بینی اقدام نمایند زیرا رشد بینی آن ها متوقف شده است.

 

عمل زیبایی بینی

 

اشخاصی که توقع شبیه سازی ندارند

برخی از افراد هنگام مراجعه به مطب جراحان بینی عکس فردی را در دست داشته و اصرار به جراحی بینی شان به فرم فرد صاحب عکس می کنند این دسته از افراد بر این موضوع واقف نیستند که بینی عضوی حساس است که می بایست با توجه به اجزای صورت و فاکتورهای دیگری همچون نوع آن فرم دهی شود. بدیهی است که انجام جراحی بینی برای این افراد معقول نمی باشد.

عمل زیبایی بینی مردان

زیبایی از نظر بانوان و آقایان تعریف های متعددی دارد و هر کدام از متقاضیان جراحی بینی با توجه به معیارها و علایق خود انتظار متفاوتی از نتیجه جراحی بینی دارند.

بانوان با توجه به سلیقه و ساختار صورت ظریفشان در اکثریت مواقع خواستار مدل بینی فانتزی یا عروسکی هستند و تمایل دارند بعد از عمل بینی مشخص باشد که بینی عمل شده است.

اما آقایان برخلاف بانوان تمایل به مدل بینی طبیعی دارند و اکثراً خواستار رفع نواقص بینی هستند و تمایلی به تغییر بیش از اندازه سایز بینی یا ایجاد قوس روی بینی ندارند.

دکتر حامد محمدی قهاری ، جراح پلاستیک بینی و صورت ، مهارت چشمگیری در انجام عمل بینی را دارند و با توجه به خواسته بیمار و ساختار بینی ، بینی را به بهترین نحو جراحی می کنند.

مشاهده نمونه کارهای دکتر قهاری اثباتی برای مهارت ایشان است.

 

عمل زیبایی بینی

 

عمل زیبایی بینی زنان

بانوان نظرهای متفاوتی تری درباره ی زیبایی دارند به همین دلیل اکثریت بانوان برخلاف آقایان ، طرفدار بینی فانتزی هستند .

از نظر برخی از بانوان ، بینی هرچه کوچک تر و سربالاتر باشد زیباتر است ولی این باور اشتباه است و در فرم دهی بینی فانتزی باید زاوایای مناسب رعایت شود .

زاویه بینی نوک بینی و لب ، تعیین کننده نوع بینی است که این زاوایه در بینی های فانتزی تقریبا 120 است .

اگر زاویه بین لب و پیشانی از 120 بیشتر شود فرم بینی دیگر فانتزی نخواهد بود و در اصطلاح ، فرم بینی خوکی یا  فرم بینی سرسره ای می شود.

بینی فانتزی برای بانوانی مناسب است که چهره ای ریز نقش دارند و صورت شان از ظرافت زیادی دارد .

بنابراین اگر متقاضی بینی فانتزی هستید بهتر است با جراح بینی صحبت کنید تا مشخص گردد با توجه به ساختار صورت و نوع بینی تان کاندید مناسبی هستید یا خیر.

عمل زیبایی بینی با لیزر

در حین عمل بینی ، جراح بینی به تمام ساختار بینی تسلط دارد و علاوه بر انجام جراحی بینی وضعیت عمومی بیمار را نیز چک می کند .

در اصل جراح بینی در حین رینوپلاستی ، سلامت بیمار و عمل بینی را همزمان کنترل می کند .

لیزر در عمل بینی جایی ندارد زیرا نمی تواند به طور همزمان بر روی تمام اجزای ساختار بینی تسلط داشته باشد.

عمل زیبایی بینی گوشتی

افرادی که بینی گوشتی دارند باید نکاتی را در ارتباط با فرم بینی بدانند .

جراحی بینی در افرادی که بینی گوشتی دارند دارای کمی محدودیت است .

محدودیت در عمل بینی گوشتی در ارتباط با فرم بینی است زیرا به علت ضخیم بودن پوست این ناحیه نتیجه به خوبی مشاهده نمی شود .

بعد از جراحی بینی گوشتی ، پوست ضخیم بر روی بینی گذاشته می شود و همین امر باعث می شود تا تغییرات بینی به خوبی مشاهده نشود .

به همین دلیل ظرافت در بینی گوشتی مشاهده نمی شود و بهتر است افرادی که بینی گوشتی دارند جراحی بینی طبیعی انجام دهند .

عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی استخوانی

اغلب افراد بر این باورند  که نتیجه جراحی زیبایی بینی در افرادی که بینی استخوانی دارند بهتر است .

دلیل این باور، مرتبط با این نکته است که بینی استخوانی پوست نازکی دارد و نتیجه جراحی بینی را به خوبی نشان می دهد.

به همین دلیل ظرافت های و تغییرات ریزی که در ساختار بینی انجام شده است به طور کامل مشاهده می شود .

همچنین به دلیل پوست نازک بینی استخوانی ، تورم بینی سریع تر از بین می رود و این نوع از بینی دوره نقاهت کوتاه تری به نسبت بینی گوشتی دارد .

اقدامات قبل از عمل بینی

  • شب قبل از عمل بینی شام سبک میل کنید و روز عمل بینی ناشتا باشید .
  • حداقل دو هفته قبل از عمل بینی از مصرف داروهایی مانند آسپرین ، پروفن و غیره پرهیز کنید زیرا مصرف اینگونه قرص ها موجب افزایش خونریزی در حین رینوپلاستی می شوند .
  • حداقل به مدت 3 هفته از مصرف سیگار ، قلیان ، الکل و هر نوع دخانیاتی پرهیز کنید تا حین عمل بینی ، خون رسانی و اکسیژن رسانی دچار اختلال نگردد.
  • اگر بیماری دارید یا دارویی مصرف می کنید حتماً به جراح بینی بگویید .
  • آزمایش های که برایتان تجویز می شود را انجام دهید و نتایج را در اختیار جراح بینی قرار دهید .

عمل زیبایی بینی

مراقبت های بعد از عمل بینی

  • برای محافظت از ساختار بینی و به مدت یک هفته اسپلینت بر روی بینی قرار داده می شود ، اسپلینت به هیچ عنوان نباید خیس شود به همین دلیل از استحمام خودداری کنید یا در صورت استحمام سر خود را نشویید .
  • از غذاهای نرم و میوه های تازه ساتفاده کنید .
  • هنگام  استراحت سر باید کمی بالاتر از بدن باشد.
  • از فشار دادن و ماساژ دادن بینی پرهیز کنید .
  • تا زمانی که اسکلت بینی به استحکام نرسیده است ، نباید هیچ گونه ضربه ای به آن وارد شود به همین دلیل سعی کنید از قرار گرفتن در جاهای شلوغ و پر رفت و آمد خودداری کنید .
  • خندیدن و خمیازه کشیدن بیش از حد در هفته های اولیه ممنوع است زیرا نتیجه را تحت تاثیر قرار می دهد .
  • حداقل 4 الی 6 ماه نباید ورزش های سنگین و فعالیت های سنگین انجام دهید ، بهتر است در ارتباط با شروع فعالیتهای ورزشی با جراح بینی مشورت کنید زیرا پس از بررسی بینی به طور دقیق اعلام می شود که آمادگی برای شروع ورزش های سنگین را دارید یا بهتر است صبر کنید .

بیماران باید دقت داشته باشند که رعایت نکات و مراقبت های بعد از عمل بینی در نتیجه راینوپلاستی تاثیر بسیار مهمی دارد.

قیمت عمل زیبایی بینی

در تعیین هزینه عمل بینی مواردی چون دستمزد جراح بینی ، هزینه بیمارستان ، انجام آزمایش ها و تهیه داروها نقش دارند .

بخش عمده هزینه رینوپلاستی مربوط به دستمزد جراح بینی است و موارد دیگر بخش اندکی از هزینه هستند.

به همین دلیل برای مطلع شدن از هزینه جراحی زیبایی بینی اول باید دستمزد جراح بینی را جویا شوید.

 

عمل زیبایی بینی

 

روش های جراحی بینی

جراحی بینی به طور کلی به دو روش باز و بسته انجام می شود.

  • جراحی بینی به روش باز :

در این روش از جراحی بینی ، به جز برش های ایجاد شده در داخل بینی ، برشی ظریف نیز در بخش کلوملای بینی که پوست مابین سوراخ های بینی است ایجاد می شود و سپس به وسیله ابزاری خاص ، پوست بینی از روی اسکلت زیرین آن جدا می شود تا جراح بتواند اقدامات مورد نظر خود را روی بینی اعمال نماید.

ایجاد اصلاحات بر روی بینی در جراحی به روش باز برای جراح به سهولت امکان پذیر است ، چرا که  در این روش پوست بینی از روی ساختمان بینی بلند شده و تمامی ساختار و غضروف های بینی قابل مشاهده می باشد.

بنابراین می توان اذعان نمود که جراحی بینی باز ، از دقت بسیار بالایی برخوردار است و رفع عیوب پیچیده بینی نظیر اختلالات مادرزادی بینی و نامتقارنی نوک بینی و همچنین جراحی بینی ترمیمی و گوشتی را به راحتی امکان پذیر می سازد ، لذا از این حیث جراحی بینی به روش باز معمولا انتخاب اول جراحان بینی می باشد.

  • جراحی بینی به روش بسته :

در این روش ، برش های جراحی ، داخل حفره های بینی ایجاد خواهند شد و هیچ برشی در بخش بیرونی بینی ایجاد نمی شود بنابراین محل جراحی و جای بخیه ها پس از عمل زیبایی بینی به روش بسته به هیچ عنوان مشهود نخواهند بود.

در جراحی بینی بسته ، میدان دید جراح محدود است ، بنابراین امکان اعمال تغییرات نیز در این روش محدود می باشد و عموما به منظور بر طرف نمودن ایرادات جزئی بینی نظیر قوز بینی ، افتادگی مختصر نوک بینی و غیره  از روش بسته استفاده می شود.

البته قابل مشاهده نبودن محل بخیه ، تورم و کبودی جزئی و تسریع روند بهبودی از مزایای جراحی بینی به روش بسته می باشند.

چه افرادی می توانند عمل زیبایی بینی را انجام دهند ؟

  • افرادی که از بینی با سایز بزرگ برخوردارند.
  • افرادی که روی پل بینی خود قوز دارند.
  • افرادی که پل بینی شان پهن است.
  • افرادی که دچار افتادگی نوک بینی هستند.
  • افرادی که سوراخ بینی شان بزرگ است.
  • افرادی که دارای بینی هایی سر بالا هستند.
  • افرادی که از کجی بینی رنج می برند.
  • افرادی که در بینی خود دارای زائده ای می باشند.
  • افرادی که میان بینی و لب بالایی شان تناسب وجود ندارد.

چه کسانی نباید عمل زیبایی بینی انجام دهند ؟

عمل زیبایی بینی برای افراد ذیل مجاز نمی باشد :

  1. افرادی که فرآیند رشد آن ها هنوز فعال است و سن بلوغ را به پایان نرسانده اند.
  2. افرادی که به برخی بیماری ها نظیر بیماری های روحی ، بیماری های خونی ، بیماری های ناتوان کننده ، بیماری های قلبی ، عفونت های حاد ، سرطان و غیره مبتلا هستند.

پاسخ

سه × دو =

Call Now Button
Visit Us On Instagram