با توجه به نوع بینی فرد دو نوع عمل بینی  با نام عمل بینی استخوانی و گوشتی وجود دارد که این دو فرایند به دلیل نوع بینی و خصوصیات آن با یک دیگر تفاوت های بزرگ و کوچکی دارند  که در طول این مقاله از سایت دکتر حامد قهاری بهترین جراح بینی تهران به آن خواهیم پرداخت. اگر بینی شما استخوانی است یا نمی دانید بینی شما در کدام یک از دسته ها قرار می گیرد ، یا اینکه جراحی بینی استخوانی چه تفاوتی با رینوپلاستی گوشتی دارد توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

 

عمل بینی استخوانیعمل بینی استخوانی

 

جراحی بینی استخوانی یعنی چی ؟

افرادی که از ظاهر بینی خود راضی نیستند و تمایل دارند تا تغییراتی در فرم بینی ایجاد شود ، می توانند با انجام عمل بینی موجب زیبایی فرم بینی خود شوند ؛ ضخامت پوست در نتیجه عمل زیبایی دماغ نقش بسیار مهمی دارد در بینی های استخوانی یا غضروفی حجم بیشتر بینی ، استخوان است و بینی پوست نازکی دارد. به همین دلیل پس از انجام جراحی زیبایی بینی استخواین زمانی که پوست بر روی بینی گذاشته می شود ؛ تورم بینی سریع تر رفع می شود و نتیجه بهتر قابل مشاهده است ؛ ساختار بینی در نتیجه رینوپلاستی نیز موثر است.فردی که بینی استخوانی دارد ، برای مدل بینی فانتزی مناسب تر است ؛ ولی اگر بیمار خواستار فرم بینی طبیعی باشد ، جراح بینی با توجه به ساختار بینی ، بینی را به طبیعی ترین فرم ممکن جراحی می کند ؛ افرادی که قصد عمل بینی استخوانی خود را دارند ، می توانند به یکی از دو روش باز یا  بسته این کار را انجام دهند ؛ در ادامه به تفاوت میان این دو می پردازیم.

عمل بینی استخوانی با لیزر

در عمل زیبایی دماغ بافت های زیادی مانند پوست ، غضروف ، استخوان و مخاط بینی درگیر هستند ؛ جراح بینی در طول جراحی دماغ به تمام بافت ها تسلط دارد و آن ها را کنترل می کند ؛ در حال حاضر ، لیزر نمی تواند تمام بافت های درگیر در عمل را به طور همزمان کنترل کند ، بنابراین جایی در پروسه جراحی کردن بینی  ندارد. تیترهایی چون جراحی  بینی استخوانی با لیزر ، عمل کردن بینی گوشتی با لیزر و غیره  فقط به دلیل تبلیغات است و هیچ گونه صحت علمی ندارد.

 

عمل بینی استخوانی

 

عوارض عمل بینی استخوانی

بهترین جراح بینی تهران می تواند جراحی بینی استخوانی را به نحوی انجام دهد که کوچکترین عوارض یا مشکلی برای بیمار پیش نیاید ؛ تجربه ، مهارت و آشنایی با تکنیک های به روز رینوپلاستی باعث می شود تا این پروسه بدون ایجاد هیچ گونه عوارضی انجام شود. بنابراین آشنایی با تکنیک های راینوپلاستی و مهارت لازم برای انجام پروسه پیش رو از نکات قابل توجهی در انتخاب پزشک است که نباید نسبت به آن سهل انگاری شود.

بهترین جراح بینی استخوانی در تهران

بارزترین نشانه های بینی استخوانی ، قوز روی بینی و طول زیاد بینی می باشد و اغلب بیمارانی که بینی استخوانی دارند هدف شان از انجام عمل بینی استخوانی رفع قوز روی بینی و کاهش ارتفاع بینی است . برای رفع قوز بینی و کاهش ارتفاع بینی نیاز است تا استخوان و غضروف بینی تراشیده شود به همین دلیل پزشک ، باید دقت زیادی داشته باشد تا به بافت های دیگر بینی آسیبی نرساند.

انتخاب دکتر بینی ، یکی از مهم ترین اقداماتی است که متقاضیان  رینوپلاستی باید انجام دهند ؛ یک جراح بینی ماهر تضمینی برای زیبا شدن فرم بینی و عدم بروز عوارض است . برای اینکه نتیجه ایده آلی از جراحی بینی استخوانی کسب کنید ، باید جراح بینی استخوانی خوب و ماهری در تهران انتخاب کنید ؛ برای انتخاب او می توانید از تجربه افرادی که پروسیجر مورد نظر را انجام داده اند استفاده کنید یا در صفحات مجازی و مرورگرهای اینترنتی به دنبال اطلاعاتی از بهترین جراحان بینی باشید . جستجو در صفحات مجازی یا مرورگرهای اینترنتی شما را با جراحان بینی بسیار زیادی آشنا می کند که این امر باعث دشوار شدن انتخاب پزشک می شود . در چنین حالتی با مشاهده نمونه کارها می توانید متوجه شوید سبک عمل بینی استخوانی کدام یک از جراحان بینی بیشتر مورد پسند شما است .

 

تفاوت عمل بینی به روش باز و بسته

خوشبختانه امکان عمل بینی استخوانی به هر دو روش بسته و باز وجود دارد. برای درک بهتر تفاوت تکنیک باز و بسته باید در ابتدا روش انجام هر یک از آن ها را بدانید.

  •  روش باز

در این روش علاوه بر برش های داخل بینی ، کلوملا یا همان پایه میانی بینی نیز برش داده می شود و پوست بینی به طور کامل از روی بافت و اسکلت آن برداشته می شود. از آنجایی که در عمل زیبایی بینی استخوانی باز پزشک دید کامل بر روی همه قسمت های آن دارد لذا اولویت اول برای جراحان بینی ، رشو باز می باشد چرا که تسلط بیشتری داشته و امکان بروز خطا بسیار کمتر است.

  •  روش بسته

در عمل رینوپلاستی بسته کلوملا برش داده نمی شود و تمامی برش ها داخل بینی صورت می پذیرد. تفاوت اصلی این دو روش دقیقا همین برش روی کلوملا می باشد که در رینوپلاستی باز انجام شده اما در عمل بینی به روش بسته اتفاق نمی افتد ؛ در واقع ویژگی عمل دماغ بسته در همین است که روی پوست بینی برشی ایجاد نمی گردد. گفتن این مطلب نیز خالی از لطف نیست که بدانید برش روی پره های بینی هیچ ربطی به روش  باز یا بسته نداشته و انجام آن به پهنای بینی مربوط می شود ؛ بنابراین ممکن است برش بر روی این قسمت در هر دو روش اتفاق می افتد. عمل کردن بنیی استخوانی بسته فقط برای کسانی مناسب است که بینی آن ها نیاز به تغییرات جزئی و کم روی تیغه آن داشته باشد و چنانچه تغییرات مورد نیاز بینی فرد دارای پیچیدگی بوده و اعمال اصلاحات بر روی نوک بینی هم ملزم باشد باید حتما از روش جراحی زیبایی بینی  باز استفاده گردد و رشو بسته در این موارد به هیچ عنوان کاربردی ندارد.

مزایا و معایب عمل بینی استخوانی بسته و باز

مزیت روش بسته نسبت به روش باز این است که باتوجه به اینکه کلوملا بریده نمی شود و برش ها فقط در داخل بینی انجام می گیرد ؛ پس روند بهبودی سریع تر و ایجاد کبودی و تورم بسیار کمتر از رینوپلاستی باز می باشد. از معایب عمل زیبایی بینی استخوانی بسته باید به این موضوع اشاره کرد که به علت دید و تسلط کم پزشک بر روی اجزای آن ریسک بروز خطا در آن بیشتر بوده و با توجه به اینکه تیغ جراحی از ناحیه سوراخ بینی وارد می شود ؛ چنانچه جراح بینی از مهارت لازم برخوردار نباشد ، ممکن است به تیغه بینی آسیب وارد گردد. به همین ترتیب تسلط کامل بهترین جراح بینی تهران در روش  باز مزیت آن به شمار می رود و کند بودن روند بهبودی نسبت به رینوپلاستی بسته نیز می تواند از معایب آن محسوب شود.

اقدامات قبل از عمل بینی استخوانی به شرح ذیل می باشد :

  1. همانطور که می دانید انتخاب یک دکتر بینی خوب و مجرب در تهران بسیار حائز اهمیت می باشد که درباره انتخاب آن در مقالات مربوط به جراح بینی به طور جامع توضیحاتی را مطرح نموده ایم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن ها مراجعه کنید.
  2. حتما پیش از اقدام به عمل بینی تمامی انتظارات و مشکلات خود را به جراح بینی توضیح دهید.
  3. در صورتی که مبتلا به بیماری خاصی هستید و دارو استفاده می کنید به اطلاع جراح بینی خود برسانید.
  4. آزمایشاتی را که بهترین دکتر بینی استخوانی تهران برای تان تجویز نموده است ، به طور کامل انجام داده و نتیجه آن را برای بررسی های بیشتر به جراح رینوپلاستی نشان دهید.
  5. از تمامی جهات بینی عکس تهیه کنید تا بتوانید نتیجه عمل را با قبل آن مقایسه کنید.
  6. شب قبل از عمل رینوپلاستی شام سبک میل کرده و به مدت 8 ساعت قبل از عمل کردن بینی چیزی میل نکنید.
  7. حتما در روز عمل بینی استخوانی یک همراه با خود داشته باشید.

 

 

مراقبت های بعد از عمل بینی استخوانی به شرح ذیل می باشد :

  1. داروهایی را که پزشک برای تان تجویز نموده است به طور کامل استفاده کنید.
  2. پس از جراحی زیبایی بینی استخوانی مراقب باشید گچ یا اسپلینت بینی خیس نشود و پس از یک هفته برای برداشتن آن به پزشک مراجعه کنید.
  3. تا یک هفته پس از عمل کردن بینی از انجام فعالیت های سنگین جدا خودداری کنید.
  4. از دست زدن به بینی طبق عادت جدا خودداری کنید.
  5. با استفاده از محلول مخصوص به طور مرتب بینی خود را شستشو دهید تا دچار عفونت و عارضه ای نشوید.
  6. در روزهای ابتدایی پس از جراحی بینی استخوانی در تهران  ، مواد غذایی نرم و آبکی را در رژیم غذایی خود قرار داده و به مرور مواد غذایی سفت تر را جایگزین نمایید.
  7. از جویدن آدامس در دوران نقاهت عمل بینی استخوانی ، خودداری نمایید ؛ زیرا بهتر است صورت در این دوران ، کمترین تحرک را داشته باشد.
  8. دندان هایتان را با مسواک نرم و به آرامی و با ملایمت مسواک بزنید.
  9. تا مدتی پس از رینوپلاستی ، از استفاده از عینک منع می شوید ؛ اما استفاده از لنز تماسی پس از فروکش تورم ، بلامانع می باشد.
  10. تا مدتی ، از انجام ورزش های سنگین خودداری نمایید.

رفع تورم و کبودی

با انجام برخی از موارد می توان موجب تسریع در روند بهبودی کبودی و تورم ناشی از عمل بینی شد ؛ در ذیل به برخی از این موارد ، اشاره شده است :

  • استفاده از کمپرس یخ
  • کاهش یا اجتناب از مصرف ادویه و نمک
  • عدم قرار گیری در برابر نور مستقیم خورشید
  • و از این قبیل موارد

نحوه خوابیدن بعد از جراحی بینی استخوانی

طبق توصیه دکتر عمل زیبایی بینی ، کسانی که تحت عمل رینوپلاستی قرار گفته اند ؛ باید تا مدتی پس از آن به منظور عدم اعمال فشار به بینی ، به طور طاق باز خوابیده و از خوابیدن بر روی شکم و پهلوها ، خودداری نمایند. همچنین ، به بیماران توصیه می شود در حین خواب و استراحت دو بالش در زیر سر خود قرار دهند ؛ بدین ترتیب ، سر در مکانی بالاتر از بدن قرار گرفته و موجب تسریع در بهبودی تورم و کبودی های ایجاد شده می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مراقبت های قبل و بعد از عمل بینی استخوانی می توانید به مقالات جامعی که تهیه شده و در وب سایت موجود است ، مراجعه کنید.

مقابله با ترس از عمل

ترس و نگرانی پیش از انجام عمل بینی کاملا طبیعی بوده و مساله ای عادی بین افرادی است که قصد انجام عمل بینی استخوانی گرفته اند. در حالت کلی، هر چیزی که ذهنیتی در مورد آن نداشته باشیم ، در ذهن ما نگرانی ایجاد می کند. بعبارتی از دلایل اصلی بروز ترس، آشنایی نا کافی از روند جراحی است که با توجه به دریافت اطلاعات نادرستی است که از افرادی که پیش از این جراحی انجام داده اند، به دست فرد می رسد. زمانی که در جلسه مشاوه پزشک معالج از شما در خصوص نگرانی هایتان سوال می کند، بهتر است بدون خجالت در این مورد صحبت نمایید چرا که ایشان می توانند با توجه به تجربه و مهارت خود و تعدد مراجعینی که ویزیت می نمایند، راهکاری برای مقابله با آن به شما ارائه دهند. ترس از بیهوشی، نگرانی در مورد نتیجه عمل، نحوه مراقبت ها و غیره از جمله مواردی هستند که می توانید از پزشک خود درباره شان سوال کنید تا با توضیح شفاف ایشان از نظر روانی برای عمل آمادگی پیدا کنید. نگرانی و استرس از بروز عوارض عمل بینی از دیگر ترس های متقاضیان عمل است اما اگر جراح بینی را با دقت و ریزبینی زیادی انتخاب کرده باشید، عوارض ناخواسته نظیر اختلال در بویایی، برجا ماندن جای زخم، تنفس سوت مانند ، عدم قرینه شدن سوراخ های بینی و غیره به حداقل ممکن می رسد.

رژیم غذایی قبل از عمل بینی استخوانی

پیش گرفتن رژیم غذایی مناسب قبل از انجام عمل زیبایی بینی بسیار حائز اهمیت است و به طور خلاصه می توان گفت بدن را در راستای گذارندن ریکاوری سریع و راحت یاری می کند. رژیم غذایی سرشار از ویتامین ، پروتئین و سایر منابع غذایی لازم برای بدن، تمامی منابع مغذی را به شما می رساند تا ترمیم زخم های پس از جراحی با سرعت بیشتری صورت پذیرد. البته این حرف بدین معنا نیست که پرخوری کنید، مقدار بهینه ای از پروتئین ، ویتامین و غیره را در برنامه غذایی خود گنجانده و رژیم سالمی در پیش بگیرید. منابعی مانند تخم مرغ، گوشت سفید، گوشت قرمز و گنجاندن سبزیجات برگ سبز و میوه ها به دلیل سرشار بودن از ویتامین و املاح در این بازه زمانی بسیار مناسب شمرده می شوند. در خصوص مصرف مکمل هایی غذایی و ویتامین ها حتما با پزشک خود به گفتگو بنشینید چرا که با توجه به فواید بسیار آن ها، احتمال اختلال در عملکرد سیستم دفاعی بدن به دلیل مصرف آن ها پس از جراحی وجود دارد. به طور مثال ویتامین سی بعد از عمل برای زمان پس از عمل بینی استخوانی در تهران بسیار مفید واقع می شود اما ویتامین ای می تواند اثرات جانبی داشته باشد و کبودی و تورم در موضع را افزایش دهد. نکته قابل توجه این است که علاوه بر این که آبرسانی به پوست بعد از جراحی بینی استخوانی از اهمیت زیادی برخوردار است، نوشیدن میزان کافی آب قبل از پروسه نیز سبب می شود پوست صورتتان قابلیت انعطاف پذیری و کشسسانی بهتری داشته و با گذشت زمان جای اسکار ناشی از برش ها در آن باقی نماند.

 

عمل بینی استخوانیعمل بیینی استخوانی

 

سوالات متداول و پاسخ دکتر قهاری به آن ها

  • آیا عمل بینی استخوانی عوارض دارد ؟

در صورتی که افراد برای انجام عمل زیبایی بینی استخوانی به بهترین دکتر جراحی بینی استخوانی تهران مراجعه کنند و مراقبت های قبل و بعد از آن را رعایت نمایند دچار عارضه ای نخواهند شد ؛ تنها عیب عمل بینی تورم و کبودی حاصل از آن می باشد که امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود و جای نگرانی وجود ندارد.

  • آیا رینوپلاستی استخوانی درد دارد ؟

هر عملی که بر روی بیمار انجام می شود معمولا با کمی درد همراه است اما در عمل زیبایی بینی استخوانی برای اینکه بیمار احساس درد نداشته باشد ، این عمل تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و پس از آن نیز برای اینکه بیمار اذیت نشود جراح دماغ داروهای مسکن برای او تجویز می کند.

  • هزینه عمل بینی استخوانی در تهران چقدر است؟

برای اطلاع از هزینه جراحی بینی استخوانی به مطب بهترین دکتر بینی استخوانی تهران مراجعه کنید تا وی بعد از معاینه شما قیمت نهایی را اعلام کند.

درد عمل بینی استخوانی بیشتر است یا گوشتی

به طور کلی در این باره باید گفت که این پروسه زیبایی در بسیار شدید و آنچنانی ندارد و می توانید بدون درد و مشکل آنرا بگذرانید و خیال خود را از این بابت راحت نمایید ، اما درباره این که همان مقدار درد موجود در پروسه گوشتی بیشتر است یا استخوانی باید گفت که این دو روش در این مورد تفاوت بسیاری ندارند و می توان آنها را یکی دانست ؛ زیرا فرق اصلی آنها در روش انجام می باشد ، که در مواردی مانند درد و عوارض اثر گذار نیست. در کل فرق کلی بین پروسه جراحی بینی استخوانی و گوشتی در نوه برش آنها است.

برخی از افراد اینگونه فکر می کنند ، که به دلیل ایجاد تغییرات بیشتر در ساختار استخوان در عمل بینی استخوانی درد در این پروسه بیشتر و شدید تر می باشد ، اما همواره هیچ فرقی در این مورد وجود ندارد و درد این نوع از جراحی بینی نیز با سایر آنها یکسان بوده و با استفاده از مسکن های تجویز شده توسط دکتر حل می شود. بنابراین در صورت انجام این عمل نیز نیاز به نگرانی درباره در آن وجود ندارد.

مصرف آب بعد از عمل بینی استخوانی

به طور کلی بدون توجه به نوع بینی و روش انجام این پروسه زیبای شما نیاز دارید ، که مقدار زیاد اما مشخصی آب و مایعات را در رژیم غذایی خود قرار دهید. دلیل آن این است ، که آب حاوی مقدار زیادی مواد معدنی می باشد که شدیدا برای بدن در دوران بازیابی از یک آسیب یا جراحی ضروری هستند. همین دلیل باعث می شود تا با مصرف آب و مایعات کافی کم بسیاری به بدن خود در دوره نقاهت بکنید. همچنین باید در نظر داشته باشید ، که مصرف مایعات باید به طور مداوم و روزانه باشد و نباید بین آن فاصله بی افتد. ضمنا از مصرف مقدار زیادی آب در زمان کوتاه خودداری نمایید ؛ زیرا باعث ایجاد مشکلاتی در بدن می شود.

عمل بینی استخوانی کج

این عمل که به آن سپتوپلاستی نیز می گویند برای از بین بردن انحراف یا کج شدگی به هر دلیل در تیغه بینی استفاده می گردد. تیغه بینی یا همان سپتوم یک استخوان غضروف دار 7 سانتی متری می باشد که وسط بینی قرار می گیرد. کار این استخوان جدا کردن دو مجرای بینی می باشد. انحراف سپتوم بینی به این معنا است که آن استخوان به حالت کج در جای خود قرار گرفته و می تواند منجر به ایجاد بسیاری از مشکلات مختلف و جدی شود. کج شدن سپتوم می تواند باعث بسته یا تنگ شدن مجاری بینی گردد و این موضوع به ایجاد اختلال در تنفس شما ختم می شود. شما می توانید این مشکل را با عمل بینی استخوانی کج حل نمایید. همچنین این مشکل می تواند کاملا مادرزادی باشد یا در اثر یک جراحت رخ دهد.
سپتوپلاستی یک جراحی کم ریسک و جزئی محسوب می شود و دوره نقاهت آن حدود چند روز زمان نیاز دارد و به طور کلی یک هفته زمان برای استراحت و بهبود کامل الزامی است.

چه اشخاصی نیاز به انجام جراحی بینی کج دارند ؟

به طور کلی افرادی که دچار انحراف استخوان تیغه بینی یا بد شکلی های مربوط به آن هستند می توانند این پروسه را انجام دهند. در موارد زیر نیز ممکن است پزشک این جراحی را به شما پیشنهاد نماید :

  • خارج کردن پولیپ بینی
  • درمان سینوس حاد
  • توقف خونریزی مداوم بینی
  • یافتن و از بین بردن سایر مشکلاتی که ممکن است باعث انسداد راه مجرای بینی گردند

در حالی که عمل بینی استخوانی کج به عنوان پروسه ای تنها انجام می شود ، اما در برخی از مواقع امکان دارد که پزشک به شما پیشنهاد انجام همزمان آن با خارج کردن توربین را بدهد ؛ زیرا این دو پروسه در کنار هم می توانند موثر واقع شوند و هدفی تقریبا مشابه دارند.

پاسخ

14 − یک =

Call Now Button
Visit Us On Instagram