انجام عمل بینی به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده و از هر رده سنی نیز متقاضی دارد.  با توجه به اینکه بینی هم در زیبایی و هم در عملکرد تنفسی انسان نقش دارد باید به گونه ای جراحی شود که هیچ گونه مشکلی به وجود نیاید. متاسفانه برخی از افراد به هزینه جراحی بینی بیشتر از مهارت و دانش بهترین دکتر بینی توجه می کنند و به دنبال رینوپلاستی  ارزان هستند. اینگونه افراد باید خود را برای عوارض پس از جراحی آماده کنند زیرا انتخاب یک فرد نامناسب باعث بروز عوارض زیادی می شود. اگر فردی پس از انجام رینوپلاستی دچار تنگی نفس ، افتادگی نوک بینی ، نارضایتی از فرم بینی و موارد دیگری شود باید برای عمل ترمیمی بینی اقدام نماید. عمل ریویژن یا عمل ثانویه بینی هنگامی انجام می شود که فرد به علت عمل دماغ قبلی خود دچار اختلال در عملکرد بینی شده باشد. البته مواردی چون نپسندیدن فرم بینی یا افتادگی نوک بینی نیز از دیگر دلایل انجام این پروسه است. اگر به بعد از عمل اولیه خود متوجه وجود مشکلات عملکردی یا ظاهری در بینی خود بودید بهتر است کمی صبر کنید و بهترین پزشک را انتخاب کنید. دکتر حامد محمدی قهاری بهترین جراح بینی تهران با سالها تجربه می توانند به شما در رسیدن به نتایج ایده آل کمک کنند.

 

عمل ترمیمی بینی

 

بهترین دکتر برای عمل ترمیمی بینی

عمل زیبایی بینی ترمیمی پیچیده تر است و از همین رو مهم است که بهترین جراح ترمیم بینی در تهران با تکنیک های رینوپلاستی آشنایی کامل داشته باشد. بسیاری از جراحان بینی به علت پیچیدگی عمل ثانویه دماغ از انجام آن خودداری می کنند ولی دکتر محمد حامد قهاری با توجه به توانایی بالایی که در انواع عمل زیبایی بینی دارد می تواند به خوبی تمام مشکلات بینی را رفع نماید. هرچند افرادی که برای نخستین بار اقدام به انجام راینوپلاستی می کنند باید به خوبی بدانند که انتخاب نادرست چه عواقبی می تواند برای شان داشته باشد و در انتخاب جراح پلاستیک بینی دقت کنند. به همین دلیل توصیه می شود قبل از عمل دماغ درباره جراح رینوپلاستی ترمیمی به خوبی تحقیق کنید و جراح بینی خوب و ماهر را انتخاب کنید تا از عوارض جراحی و انجام مجدد آن در امان باشید. دکتر حامد محمدی قهاری یکی از بهترین جراحان پلاستیک بینی  در تهران هستند که علاوه بر انجام جراحی های زیبایی بینی ، جراحی های درمانی و ترمیمی بینی را نیز به خوبی انجام می دهند .

 

عمل ترمیمی بینی

 

نکته مهم درباره ی جراحی ریویژن

برای انجام عمل بینی ترمیمی باید حداقل یک سال صبر کنید و سپس اقدام به عمل ترمیمی بینی نمایید. البته یک مورد استثنا وجود دارد که می توان پس از گذشت چندماه جراحی ترمیمی بینی را انجام داد ، آن هم مواقعی است که پس از جراحی اولیه پره های بینی به خوبی جمع نشده باشند. روتوش بینی یا ترمیم بینی با توجه به تشخیص جراح بینی تهران انجام می شود و گاهی نیاز به بیهوشی نیست و می توان روتوش بینی را در مطب انجام داد. به علت اینکه جراحی ترمیمی بینی هنگامی انجام می شود که ساختار بینی به تثبیت کامل رسیده باشد و بینی شرایط ایده آل داشته باشد در ارتباط با زمان انجام رینوپلاستی ثانویه اصرار نداشته باشید .

در ارتباط با انجام جراحی زیبایی بینی ثانویه حتماً با یک جراح بینی ترمیمی ماهر در تهران  مشورت کنید زیرا قبل از انجام آن ، بینی باید معاینه شود تا مشخص گردد آیا زمان مناسبی برای انجام رینوپلاستی ترمیمی است یا بهتر است این عمل زمان دیگری انجام شود.

 

عمل ترمیمی بینی

هزینه عمل ترمیمی بینی در تهران 

جراحی ترمیمی بینی به مراتب هزینه بالاتری به نسبت جراحی اولیه دارد زیرا جراحی بینی ترمیمی پیچیده تر است و نیاز به زمان بیشتری نیز دارد. هنگامی که فردی اقدام به جراحی کردن بینی می کند ساختار بینی جراحی نشده و برای اولین بار قرار است که بر روی بینی تغییراتی اعمال شود در چنین شرایطی انجام عمل زیبایی بینی حساسیت بالایی ندارد و جراح بینی به خوبی می تواند تغییرات را بر روی بینی اعمال کند.در عمل بینی ثانویه یا ترمیمی حداقل ساختار بینی یک بار مورد جراحی قرار گرفته است و همین امر باعث می شود تا جراحی محدودتر باشد و جراح بینی برای فرم دهی بینی از گراف یا تکنیک های دیگر استفاده کند. به همین دلیل است که جراحی ترمیمی بینی به طور معمول هزینه بالاتری دارد .

 

ویژگی های پوست برای انجام عمل ترمیمی بینی

برای حاصل شدن نتیجه ای بهتر از جراحی ثانویه بینی، لازم است پوست فرد دارای ویژگی هایی باشد که در ادامه به آن ها پرداخته ایم:

  • انعطاف پذیری پوست

در عمل اولیه، پوست بینی کاملا دست نخورده بوده و جراح می تواند مطابق با برنامه ریزی های از پیش تعیین شده، فرم دهی بینی را انجام دهد. پوست نیز می تواند تحمل بیشتری در مواجهه با عوارضی مانند جراحت ها، التهاب و اسکارداشته باشد و آن ها را با سرعت بیشتری برطرف نماید. قابلیت ارتجاعی پوست از مهمترین فاکتورهایی است که عمل بینی را با نتیجه ای بهتر روبرو می کند. در جراحی ترمیمی بینی اهمیت این مساله دو چندان می شود. از جمله عللی که پزشک مجبور به عمل ترمیمی  بینی می شود ترمیم بافت هایی است که به علت بیش از حد کاستن بافت ها ، دفرمه شده اند. از سویی دیگر در این جراحی، ارتفاع بینی و نوک بینی نیز باید به دقت بررسی شود بنابراین پوستی که انعطاف پذیری بالایی دارد، کاملا می تواند با تغییرات جدید بدون آسیب خود را وفق دهد و پوشش مناسبی برای ساختمان دماغ گردد. بدیهی است اگر پوست به علت تجمیع بافت اسکار ضخیم شده و ویژگی طبیعی منعطف بودن خود را از دست داده باشد ، نمی تواند به شکلی ظریف تغییر کند.

  • گردش خون

در صورتی که جراح بینی منتخب شما از تبحر و تجربه کافی برخوردار باشد، در عملکرد خونرسانی بافت ها خللی بوجود نخواهد آمد. اگر گردش بیش از حد اندازه باشد، بافت ها به سمت تخلیه اکسیژن پیش رفته و در نتیجه مرگ بافت ها در سطح زیرین پوست دور از انتظار نخواهد بود. برای انجام عمل ترمیمی بینی، بهتر است فرد از قبل مصرف سیگار و الکل را که به کاهش جریان خون در بافت های بدن می انجامند، کنار بگذارد تا اکسیژن رسانی به پوست کاملا طبیعی پیش رود.

تفاوت های جراحی اولیه و جراحی ثانویه بینی در تهران

این دو پروسه با یک دیگر تفاوت های آشکاری دارند که به شرح زیر است:

  1. در عمل ترمیمی، واکنش های بافت ها تشدید می شوند و همین منجر به سخت شدن عمل ترمیمی بینی  می گردد.
  2. اعمال تغییرات و برطرف کردن ایرادات در جراحی ترمیمی به مراتب سخت تر و چالش برانگیز تر است و به همین دلیل باید در پی یافتن جراح بینی باشید که به خوبی با این پروسه آشنایی داشته باشد.
  3. طول مدت پروسه و رفع ایرادات در عمل ترمیمی طولانی تر است تا دستیابی به نتیجه مطلوب تر صورت پذیرد.
  4. در صورتی که ایرادات بینی بیش از حد انتظار باشند، بروز ورم بینی و متعاقب آن طولانی تر شدن دوره نقاهت دور از ذهن نیست.

مواردی که عمل ترمیمی بینی را پیچیده تر می نمایند به شرح ذیر است:

  • در صورتی که پوست بسیار آسیب دیده باشد.
  • هنگامی که برش های زیادی در کنار پره های بینی ایجاد شده باشند.
  • وجود انحراف در بینی نیز عمل را پیچیده تر می نماید.

چرا پزشکان توصیه می کنند برای انجام عمل ترمیمی بینی یک سال صبر کرد؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که افراد از پزشکان خود می پرسند این است که چرا باید برای انجام عمل دوباره بینی یک سال صبر کنیم؟ اغلب افراد این تصور را دارند که بعد از عمل جراحی به دلیل تازه بودن جای زخم ها بهتر است در همان بازه زمانی اقدام به انجام عمل جراحی ترمیمی کرد. در حالی که علت اصلی اینکه جراحان توصیه می کنند برای انجام عمل جراحی ثانویه یک سال صبر کنید این است که بینی طی عمل اولیه بینی ، استحکام و مقاومت خود را از دست داده است و برای بازیابی استحکام خود به یک سال زمان نیاز دارد. به طور کلی عمل رینوپلاستی ، بر روی ساختار استخوانی و غضروفی بینی انجام می گیرد و تمامی اصلاحات بر روی این قسمت انجام می شود. دکتر بینی ترمیمی به منظور دستیابی به این ساختار غضروفی و استخوانی باید پوست را از روی اسکلت بینی جدا سازد تا امکان اعمال تغییرات را برای خود به وجود آورد. پس از اتمام فرایند جراحی نیز ، به طور متوسط یک سال زمان نیاز است تا پوست بینی به ساختار زیرین و تغییر پیدا کرده خود متصل شود و به بیانی دیگر پروسه ترمیم به صورت کامل طی شود.

طی این بازه زمانی شما بر روی بینی خود شاهد تورم خواهید بود و به همین دلیل نمی توانید ظاهر نهایی بینی خود را به درستی مشاهده کنید. البته بیشتر این تورم در ناحیه نوک بینی می باشد و دلیل آن برش های داخلی و خارجی بینی که در قسمت نوک بینی به وجود می آید است.

اهمیت پوست بینی در جراحی ترمیمی بینی

در عمل اولیه بافت بینی دست نخورده است ، از همین رو عوارض جراحی با حداقل التهاب و اسکار و تورم همراه می باشد. در حالی که جراح طی عمل ترمیمی بینی ، دوباره باید برش های مورد نیاز خود را ایجاد کند که این مسئله او را تا حدودی با محدودیت همراه می سازد ، از همین رو برش ها در پوست بینی باید به گونه ای ایجاد شوند که آسیب بسیار زیادی به بینی وارد نشود. گاها دیده می شود که پوست طی انجام عمل اولیه بینی دچار آسیب شدیدی شده که باید عمل ریویژن توسط بهترین و متبحر ترین جراح بینی ترمیمی انجام شود. در جراحی ترمیمی بینی ، میزان تحمل پوست و نسج نرم رویی در عمل اولیه کاهش یافته است ، از همین رو برای به دست آوردن نتیجه مطلوب محدودیت به وجود می آورد.

برای انجام عمل ترمیمی بینی باید پوست قابلیت ارتجاعی خوبی داشته باشد و از بافت نرمی برخوردار باشد . این موارد در نتیجه عمل ترمیمی بینی تاثیر بسیار زیادی دارد. یکی از دلایل عمل ثانویه بینی ، بازسازی بافت های تخریبی است که معمولا بر اثر کاهش شدید و بیش از اندازه بافت بینی در عمل اولیه بینی به وجود می آید. در عمل ترمیمی بینی جراح بینی ترمیمی باید ارتفاع پل بینی و نوک بینی را نیز بررسی کند.

بعد از جراحی بینی ترمیمی چه کنیم ؟

به طور کلی پروسه عمل بینی ترمیمی می تواند بین 1.5 الی 3 ساعت زمان ببرد که به مهارت و تجربه جراح و نوع و مقدار پیچیدگی آن پروسه بستگی دارد. هرچند طریقه انجام و تکنیک پزشک نیز برروی این زمان اثر گذار است. باید بدانید که این پروسه سرپایی محسوب می شود و بعد از انجام آن در همان روز می توانید به خانه بازگردید. باید دقت داشته باشید که نیاز دارید یک فرد را همراه خود بیاورید تا مراقب شما باشد و رفت آمد شما به محل جراحی بر عهده او باشد ؛ زیرا بعد از جراحی بینی ترمیمی شما نمی توانید رانندگی کنید. دلیل آن نیز اثر دارو بیهوشی می باشد که برروی شما تا مدتی باقی میماند.

بهتر است که یک آماده سازی نیز قبل از انجام پروسه انجام دهید تا شما را برای دوره نقاهت یاری کند. این که بتوانید محیط و نیازهای دوره نقاهت را قبل از عمل آماده نمایید می تواند به مقدار بسیار زیادی شما را یاری کند. همچنین داشتن یک برنامه ریزی مناسب برای دوره نقاهت بسیار مهم و حیاتی می باشد. همچنین در جراحی بینی ترمیمی انتظار تصحیح ظاهری که از آن راضی نبوده اید را راحت می سازد ؛ زیرا شما مشتاق مشاهده کردن نتیجه نهایی و بهبود در بینی خود می باشید. در صورتی که پروسه شما در دوران ریکاوری نیاز به شکل گیری استخوان ها و غضروف داشته باشد شما با یک اسپیلیت به خانه می روید تا ساختار بینی شما را در این امر یاری نماید. همچنین امکان دارد که جراح برای شما از تامپون بینی برای کنترل ترشحات و خونریزی نیز استفاده نماید. دقت داشته باشید که در طول دوره نقاهت با پزشک خود در ارتباط باشید و برای معاینه بعد از جراحی بینی ترمیمی با او برنامه ریزی کنید.

پاسخ

7 − 2 =

Call Now Button
Visit Us On Instagram