سه نوع مدل در بین مردم برای فرم بینی پس از عمل بینی  رایج است که یکی از این مدل ها بینی عروسکی یا فانتزی است. در عمل بینی فانتزی ، بهترین جراح بینی تهران باید تغییرات را به گونه ای انجام دهد که مطابق با معیارهای زیبایی باشد‌. از آنجایی که این پروسه کمی پیچیده است و در طی انجام آن مقدار بسیار زیادی از غضروف و استخوان های بینی دستکاری می شوند ، باید کمی احتیاط کرد و درست انتخاب نمود تا در آینده نیازی به جراحی ترمیمی بینی نداشته باشید. از همین رو دکتر حامد قهاری بهترین دکتر بینی تهران  برای آشنایی بیشتر شما با این فرم توصیحاتی را بیان نموده اند که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود.

 

عمل بینی فانتزی

مشخصات ظاهری بینی فانتزی

  • قوس روی بینی
  • سربالا بودن نوک بینی
  • کوچک شدن بینی و سوراخ های بینی
  • تیز بودن نوک بینی

جراحی بینی فانتزی برای افرادی که بینی استخوانی دارند ، مناسب تر است.  اکثر متقاضیان عمل بینی فانتزی ، خانم ها هستند ؛ زیرا صورت های ظریفی دارند که مناسب با ظرافت های بینی فانتزی است. برخی از بینی ها ، بیش از حد کوچک می شود و قوس روی بینی بسیار زیاد است ؛ در اصطلاح به این گونه از بینی ها ، بینی سرسره ای گفته می شود . در  عمل زیبایی بینی فانتزی ، فرم بینی اهمیت زیادی دارد ؛ زیرا اگر فرم بینی مناسب باشد ، چهره زیبا می شود ؛ در غیر این صورت ، اجزای چهره دیگر تناسب نداشته و از زیبایی چهره کاسته می شود.  بینی های فانتزی یا عروسکی ، با توجه به مشخصاتی که دارند ؛ به راحتی قابل تشخیص هستند و می توان متوجه شد که بینی جراحی شده است.

 

عمل بینی فانتزی

 

مزایای عمل بینی فانتزی در تهران

بینی بزرگ و یا منحرف ، زیبایی و تعادل چهره فرد را برهم می زند. مزیت جراحی بینی عروسکی ، زیبایی دوچندان ، تغییر بسیار ، افزایش اعتماد به نفس و خود پنداره ی مثبت در داوطلبان می باشد. با وجود کوچکی این فرم از بینی ، مسیر تنفسی افراد اصلاح می شود.

تفاوت بینی عروسکی با نیمه فانتزی

برخی افراد نمی خواهند ، فرم بینی بسیار طبیعی باشد و دوس دارند فرم بینی کمی قوس داشته باشد یا کمی کوچک تر شود . این گونه افراد با وجود اینکه خواستار تغییرسایز بینی و قوس روی بینی هستند ؛ ولی از بینی های فانتزی خوششان نمی آید. برای این افراد مدل بینی نیمه فانتزی مناسب ترین مدل است. زیرا در بینی های نیمه فانتزی ، فرم بینی ترکیبی از نتیجه جراحی بینی طبیعی و عمل بینی فانتزی است. مهم ترین اصل رینوپلاستی ، رعایت تناسب بین اجزای چهره است.  بنابراین در انتخاب بهترین دکتر بینی تهران ، دقت کنید ؛ تا فرم بینی مطابق میل تان باشد و از آن راضی باشید. اگر فردی از فرم بینی توقعات نا به جا و دور از استاندارهای زیبایی داشت ، وظیفه بهترین جراح بینی تهران است تا او را با معیارهای زیبایی آشنا کند و از زاویه متناسب بین لب و بینی ، سخن گوید تا بیمار بتواند فرم بینی مناسب را با توجه به اجزای چهره خود انتخاب کند.

به طور کلی بینی نیمه فانتزی در واقع مدلی بین مدل طبیعی و فانتزی می باشد. به عبارت دیگر در مدل نیمه فانتزی ، قوس بینی به اندازه فرم فانتزی زیاد نیست و بهترین دکتر جراحی بینی فانتزی سعی در ایجاد قوسی بیشتر از حالت طبیعی توسط پزشک ایجاد می شود. در جراحی بینی فانتزی ، باریک و کوچک بودن استخوان بینی باید به شکلی باشد که با سایر اجزای چهره فرد داوطلب هماهنگی لازم را داشته باشد.

 

عمل بینی فانتزی در تهران - دکتر قهاریعمل بینی فانتزی در تهران - دکتر قهاری

 

تفاوت بینی فانتزی با بینی طبیعی

تفاوت میان بینی های طبیعی و فانتزی از جمله سوالاتی است که ممکن است در ذهن اغلب متقاضیان عمل بینی ایجاد شود. مهمترین و اصلی ترین تفاوت این دو فرم از بینی، میزان زاویه ای است که جراح بینی برای فرم دهی مطلوب تر بین لب و بینی ایجاد می نماید. عمل بینی فانتزی یا عروسکی به منظور تغییر شکل فرم بینی انجام می شود ؛ تا زیبایی فرد را افزایش دهد ؛ ولی در این بین ، برخی از افراد نیز عمل زیبایی بینی را فقط برای رفع مشکلاتی ؛ چون انحراف یا پولیپ بینی انجام می دهند. عمل دماغ به صورت طبیعی نیز در بین مردم بسیار انجام می شود و فقط برای رفع مشکلات بینی است و فرم بینی دچار تغییرات زیاد نمی شود.

عمل زیبایی بینی طبیعی به گونه ای است که فرم بینی ، سایز بینی و زاویه نوک بینی کاملاً طبیعی است ؛ ولی مشخصات ظاهری بینی فانتزی با بینی طبیعی فرق دارد. بهتر است به یاد داشته باشید که هر فردی ، سلیقه متفاوتی دارد و همین سلیقه متفاوت ، باعث می شود تا فرم مورد علاقه متقاضیان رینوپلاستی و نتیجه کار با یکدیگر متفاوت باشد. با توجه به مطالب قبلی بارزترین نشانه بینی پس از عمل بینی فانتزی ، سربالا بودن نوک بینی و قوس روی بینی است.  این تغییرات باعث می شود تا فرم بینی فانتزی شود و فرم دماغ فانتزی نیز مناسب هر چهره ای نیست. به همین دلیل ، برخی از افراد با توجه به ساختار چهره شان طرفدار عمل زیبتیی بینی طبیعی هستند. در این پروسه ، فرم بینی به گونه ای جراحی می شود ؛ که فقط ایرادات ظاهر بینی برطرف شود. قوس روی بینی یا سربالا بودن نوک بینی در فرم بینی فانتزی ، مشاهده نمی شود .

اکثریت آقایان به دلیل اینکه تمایل دارند ، مشخص نباشد ؛ بینی عمل شده است ، اقدام به رینوپلاستی طبیعی می کنند. برخلاف آقایان ، بانوان تمایل دارند ، بینی کاملاً تراشیده شده و فانتزی باشد. بنابراین ، تفاوت اصلی بین عمل بینی فانتزی و عمل بینی طبیعی ، زاوایای ایجاد شده بین لب و بینی است که باعث سربالا بودن نوک بینی یا عدم سربالا بودن نوک بینی می شود . برای اینکه متوجه شوید کدام فرم بینی برای چهره تان مناسب تر است ، توصیه می شود حتماً با جراح پلاستیک بینی مشورت کنید.

توجه داشته باشید که انواع مدل عروسکی و نیمه فانتزی و غیره بیشتر در کشور ما شناخته شده هستند و در کشورهای دیگر مرسوم نیستند. با این حال، در بینی طبیعی، هدف اصلی رفع عیوب بینی از جمله بزرگی، قوز، نامتقارن بودن سوراخ های بینی و غیره است اما در نهایت فرم بینی به گونه ای طراحی می شود که معمولا کمتر کسی متوجه عمل بینی شده و تناسبات صورت به طور کاملا نرمال حفظ می شوند. در قیاس با عمل بینی طبیعی، در نوع فانتزی و نیمه فانتزی نوک بینی بیشتر به سمت بالا کشیده شده به طوری که سوراخ های دماغ در نمای رخ کاملا نمایان می شوند. از سویی دیگر، دکتر قوس زیبایی در نیمرخ به آن داده و همین مساله منجر به ظرافت بینی می گردد. این دو فرم بینی ، در مورد اندازه نیز با یک دیگر تفاوت های چشمگیری دارند چرا که در عمل بینی طبیعی جراح به طور متمرکز بر کوچک شدن آن تلاش نمی کند اما در عمل بینی فانتزی، تا حد ممکن بینی کوچک می شود. اگر اجزای صورت شما بزرگ هستند و خواهان فرمی دلپذیر از بینی پس از عمل هستید، بهتر است جراح بینی تان را به فرم طبیعی شکل دهد تا حالت غیر عادی به خود نگیرد.

 

عمل بینی فانتزی عمل بینی فانتزی

 

اقدامات قبل از جراحی بینی فانتزی

افراد قبل از جراحی کردن دماغ ، باید یک سری نکات را رعایت کنند که در نتیجه آن ، بسیار موثرند ؛ در ادامه تعدادی از آن ها را طرح و تشریح کرده ایم.

  • انتخاب بهترین جراح بینی تهران 

انجام عمل بینی فانتزی ، به دلیل ظریف کاری های زیادی که در حین آن بر روی ساختار بینی ایجاد می شود ، نیازمند دقت و مهارت زیادی است ؛ لذا ، باید برای انجام آن یکپزشک متخصص و با تجربه را انتخاب نمایید. انتخاب یک دکتر بینی خوب برای جراحی بینی فانتزی ، باید با نهایت دقت انجام شده و افراد ویژگی هایی ؛ همچون با وجدان بودن ، صرف زمان کافی برای بررسی وضعیت سلامت و بررسی دقیق آناتومی بینی و نسبت تناسب آن با اجزای دیگر صورت ، آگاهی او از اصول ریاضی و زیبایی شناسی و غیره را مد نظر قرار دهند.

  • بیان انتظارات

برای اینکه عمل بینی عروسکی، موفقیت آمیز بوده و رضایت بیماران را به همراه داشته باشد ؛ لازم است تا آن ها انتظارات خود از عمل بینی فانتزی را به طور دقیق برای پزشک مطرح نمایند ؛ البته افراد باید این نکته را در نظر بگیرند که تمام توقعات از رینوپلاستی را نمی توان برآورده کرد و این عمل زیبایی ، با باید و نبایدهایی همراه هست که افراد باید از آن ها مطلع باشند. افراد زیباجو خواستار جراحی کردن بینی ، همچنین باید بهترین جراح بینی تهران را در جریان تمامی سوابق پزشکی خود قرار دهند ؛ از جمله مواردی که اطلاع پزشک از آن ها بسیار حائز اهمیت است ، عبارت است از : ابتلا به بیماری های خاص ، حساسیت های دارویی و از این قبیل موارد.

 

 

  • انجام آزمایشات و عکسبرداری ها

جهت اطمینان از سلامتی شما و کاهش احتمال بروز عارضه در حین آن ، بهترین دکتر عمل بینی فانتزی تهران اقدام به تجویز آزمایشاتی پیش از عمل می نماید تا سلامت عمومی شما را محک بزند.همچنین ، برای تعیین بهترین فرم بینی با توجه به اجزای چهره ، عکسبرداری هایی را برای بیمار تجویز می کند. جراحی بینی فانتزی کاملا تهاجمی بوده و با ایجاد برش در کنار بینی و کلوملا همراه است. بنابراین نیاز است برخی آزمایشات خون مانند قندخون، کم خونی و غیره کنترل شوند. در ادامه توضیحی مختصر در این خصوص ارائه می دهیم:

  • آزمایش کم خونی با شمارش مقادیر هموگلوبین و گلبول های سفید و قرمز انجام می شود.
  • آزمایش قند خون که در افراد غیر دیابتی فقط به صورت ناشتا انجام شده و در افراد مبتلا به دیابت به صورت قبل و بعد از صبحانه انجام می پذیرد.
  • آزمایش بیماری های قابل انتقال مانند هپاتیت و ایدزو و غیره
  • در بانوان نیز تست بارداری یکی از ضروری ترین انواع آزمایش قبل از عمل بینی فانتزی است.

سایر موارد عبارتند از:

  • عکس برداری از قفسه سینه که با هدف تشخیص هر گونه مشکل ریوی صورت می پذیرد. این تصویر می تواند دید بهتری برای کنترل علائم تنفسی فرد در حین عمل به متخصص بیهوشی و تیم بیهوشی ارائه دهد.
  • سی تی اسکن نمای داخلی صورت و بینی را مشخص کرده و ساختار کلی دماغ را به تصویر می کشد. با کمک این تصویر پولیپ ، مجاری بینی و گرفتگی های بینی فرد کاملا تشخیص داده می شود.
  • نوار قلب نیز نشان دهنده آریتمی ها و بی نظمی های تپش قلب می باشد.

شایان به ذکر است فرد ملزم به انجام و قرار دادن آن ها در اختیار پزشک می باشد.

 

عمل بینی فانتزی در تهران - دکتر قهاریعمل بینی فانتزی در تهران - دکتر قهاری

 

  • عدم مصرف دخانیات و داروهای رقیق کننده

مصرف سیگار و به طور کلی ؛ دخانیات ، تاثیر زیادی در کاهش میزان اکسیژن خون داشته و مصرف داروهایی ؛ همچون وارفارین با کاهش میزان غلظت خون احتمال خونریزی در حین عمل بینی فانتزی را افزایش می دهد ؛ بنابراین ، لازم است به مدت 2 هفته قبل از جراحی بینی فانتزی  مصرف آن ها را قطع کنید.

  • عدم مصرف الکل

مصرف نوشیدنی های حاوی الکل پیش از عمل زیبایی بینی فانتزی ، منجر به بروز اختلال در روند رینوپلاستی فانتزی ، می گردد ؛ از این رو پزشک ، به بیماران خود توصیه می کند ؛ از مدتی پیش از عمل جراحی دماغ فانتزی ، از مصرف مشروبات الکلی خودداری نمایند.

  • شام سبک میل کنید

بهتر است که در حین عمل زیبایی بینی عروسکی معده افراد خالی باشد ، زیرا این امکان وجود دارد که مواد غذایی موجود در آن به دهان فرد بازگشته و مشکل ساز شود ؛ همچنین ، در صورت پر بودن معده به دلیل وجود اثر ماده بیهوشی ممکن است فرد دچار حالت تهوع شود. بنابراین به مدت 8 ساعت قبل از جراحی بینی عروسکی ، چیزی میل نکرده و شب قبل از عمل بینی فانتزی شام سبک بخورید.

  • استحمام

کسانی که جهت انجام عمل زیبایی بینی فانتزی اقدام کرده اند ، بهتر است شب قبل از انجام آن ، استحمام نمایند ؛ چرا که آن ها تا مدتی پس از جراحی زیبایی بینی عروسکی ، اجازه استحمام را ندارند.

 

عمل بینی فانتزی

 

اقدامات روز جراحی زیبایی بینی عروسکی

  • به بانوانی که اقدام به انجام عمل بینی فانتزی کرده اند ، توصیه می شود در روز عمل جراحی، بدون آرایش به کلینیک یا بیمارستان مراجعه نمایند ؛ همچنین آن ها نباید هیچ گونه زیورآلات به همراه داشته باشند.
  • توصیه می شود ، ناخن های بانوان در روز عمل زیبایی بینی فانتزی ، بدون لاک باشد.
  • به همراه داشتن مدارک و سوابق پزشکی بیمار ، در روز رینوپلاستی بینی عروسکی بسیار حائز اهمیت است ؛ بنابراین ، این مورد را فراموش نکنید.
  • بهتر است آقایان در روز عمل جراحی بینی فانتزی ، بدون ریش و سبیل باشند.
  • به کسانی که اقدام به انجام عمل بینی فانتزی کرده اند ؛ توصیه می شود نیم ساعت پیش از شروع عمل ، در بیمارستان یا کلینیک حضور یابند.
  • بهتر است ، بیماران در روز موعود ، به منظور راحتی خود ، لباس آزاد و دکمه دار به تن کنند.
  • حضور همراه در روز جراحی ، ضروری است.

 

 

جراحی بینی فانتزی برای برای چه چهره هایی مناسب می شود؟

در انجام جراحی زیبایی فانتزی باید قبل از جراحی ، نوع بینی ، ساختار و ویژگی سایر اجزای صورت مورد معاینه ، بررسی و ارزیابی دقیق توسط دکتر عمل بینی فانتزی حاذق در تهران قرار گیرد تا متقاضیان شاهد نتیجه ای تاثیربرانگیز شوند. اشخاصی که دقت در انتخاب جراح منتخب خود دارند از نتایج مطلوبی برخوردار می شوند. داوطلبانی که دارای بینی استخوانی ، پوستی نازک ، غضروف محکم با چهره ای کوچک و فانتزی هستند اغلب کاندیداهای مناسبی برای جراحی بینی فانتزی می باشند. معمولا خانم ها به جهت داشتن چهره ای ظریف ، برای این نوع رینوپلاستی بسیار مناسب می باشند. به این دلیل ما بسیار بر انتخاب دکتر با تجربه تاکید داریم چون در عمل بینی به روش فانتزی به دلیل کوچک شدن بیش از حد بینی ، صدمه ای به اندازه بینی و تنفس مریض وارد نشود و این عضو با اجزای صورت آن ها تناسب و هماهنگی داشته باشد. اشخاصی که متقاضی عمل بینی فانتزی می باشند نباید اصرار زیاد در کوچکی بیش از حد بینی و سر بالا بودن نوک آن کنند. بنابراین یک جراح ، با وجدان کاری بالا و بدون در نظر گرفتن منافع مالی اغلب با منطق پیش می رود و این گونه بیماران را نسبت به ایجاد آسیب جدی به ظاهر و عملکرد این عضو متقاعد می کند. از مشخصات بارز مدل فانتزی بینی ، قوسی بیشتر از مدل طبیعی ، نوک سربالا و کوچک بودن آن است.

چرا بینی های گوشتی برای عمل بینی فانتزی مناسب نیستند؟

بعضی از انواع جراحی بینی برای افرادی که دارای بینی گوشتی می باشند مناسب نیست زیرا این افراد دارای پوست بینی چرب ، ضخیم و غضروف ضعیف می باشند. تجربه ثابت کرده افرادی که با بینی های گوشتی اقدام به انجام این عمل می کنند در اکثر موارد از نتیجه مطلوبی برخوردار نبوده و ناراضی نیستند. در صورتی که این افراد رینوپلاستی فانتزی انجام دهند ، بسیاری از غضروف و استخوان بینی آن ها تراشیده و برداشته می شود. در این صورت ممکن است غضروف بینی های گوشتی به دلیل ضعیف بودن قادر به تحمل پوست نباشد و در پایان با افتادگی همراه شود.

 

پاسخ

17 − پنج =

Call Now Button
Visit Us On Instagram