نوع بینی فرد و میزان ضخامت پوست بر روی نتیجه عمل بینی تاثیرگذار است ، به همین دلیل نتیجه عمل بینی گوشتی با بینی های استخوانی کمی متفاوت است. هدف از انجام این پروسه تا حدودی بهبود مشکلات عملکردی بینی و اصلاح فرم بینی است. یک جراح بینی خوب و مجرب در تهران مانند دکتر حامد محمدی قهاری ، عمل زیبایی بینی را به خوبی اجام می دهد تا فرم بینی و مشکلات عملکرد بینی به خوبی رفع شود.

 

عمل بینی گوشتی

 

بینی ها دونوع دارند :

  • بینی گوشتی : بینی های گوشتی اغلب فرم گردی دارند زیرا حجم پوست بینی بیشتر از استخوان و غضروف بینی است.
  • بینی استخوانی : بینی های استخوانی به طور معمول دراز و تیز هستند زیرا حجم بیشتر بینی از استخوان و غضروف تشکیل شده است و بینی پوست نازک تری دارد.

چگونه متوجه شویم بینی ما گوشتی است؟

برای اینکه تحت عمل بینی گوشتی قرار بگیرید ، نیاز است تا در ابتدا تشخیص داده شود که آیا بینی شما گوشتی است یا استخوانی ؟ برای اینکه کار خوشبختانه ، پزشکان مشخصه های را تعیین کرده اند که می تواند به ما با زبانی ساده در تشخیص نوع بینی کمک کند. به عنوان مثال پزشکان عنوان می کنند که بینی های گوشتی دارای پوستی ضخیم و چرب هستند که منافذ باز و غدد چربی فراوان و ساختار غضروفی می باشند. در این نوع بینی ها پره های بینی اغلب باز بوده و نوک آن بسیار پهن است. اگر این ویژگی ها در خصوص بینی شما صادق است ، بینی شما در دسته گوشتی ها قرار می گیرد.

عمل بینی گوشتی بهتر است یا استخوانی

اغلب شنیده شده است که این عمل  بر روی بینی های استخوانی نتیجه بهتری دارد و اگر فردی که بینی گوشتی دارد ، این عمل را انجام دهد پس از گذشت مدتی بینی به فرم قبل از عمل باز می گردد. جراحی بینی گوشتی با بینی  استخوانی تفاوت دارد ولی این تفاوت در مورد فرم بینی است و به ماندگاری نتیجه پروسه  ربطی ندارد. در بینی های استخوانی به علت اینکه بینی پوست نازک تری دارد ظرافت فرم بینی بیشتر دیده می شود و برای مدل بینی فانتزی مناسب تر هستند. بینی های گوشتی نیز برای مدل بینی طبیعی مناسب تر هستند زیرا بینی پوست ضخیمی دارد. البته مهارت بهترین دکتر عمل بینی گوشتی تهران بسیار مهم است و مهم ترین عامل در فرم بینی مهارت جراح بینی است.

 

عمل بینی گوشتی

 

یک  جراح بینی خوب در تهران می داند چه تکنیکی باعث می شود که نتیجه فرم فانتزی برای بینی های گوشتی مانند نتیجه فرم فانتزی در بینی های استخوانی باشد. افرادی که بینی های گوشتی دارند برای انجام عمل دماغ تردید دارند زیرا جملات منفی زیادی درباره نتیجه عمل بینی گوشتی شنیده اند. افرادی که بینی گوشتی دارند و می خواهند عمل زیبایی بینی گوشتی انجام دهند در انتخاب پزشک وسواس بیشتری دارند و به خوبی تحقیق می کنند تا بهترین جراح بینی گوشتی تهران را انتخاب کنند. انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی تهران به افراد اطمینان خاطر می دهد زیرا به مهارت و تجربه پزشک اعتماد دارند و نگران فرم بینی بعد از عمل نیستند.

نتیجه عمل بینی گوشتی

افرادی که بینی گوشتی دارند به نسبت افرادی که بینی استخوانی دارد در ارتباط با نتیجه عمل دماغ گوشتی استرس و نگرانی بیشتری دارند. در گذشته بیشتر از تکنیک هایی استفاده می شد که کاهنده بودند  و با تراش دادن استخوان بینی منجربه فرم دهی بینی میشدند ولی امروزه این فرایند و تکنیک های آن پیشرفت زیادی کرده اند. بینی گوشتی غضروف ضعیفی دارد و همین امر در گذشته باعث می شد که تراش دادن استخوان بینی ، پس از گذشت مدتی باعث افتادگی نوک بینی شود.

اما امروزه به دلیل پیشرفت تکنیک های عمل بینی می توان غضروف و استخوان بینی را تقویت کرد . در نتیجه مهارت و دانش  جراح بینی ای که برای جراحی بینی گوشتی انتخاب می کنید بسیار مهم است و سعی کنید جراح بینی ای را انتخاب کنید که به تکنیک های به روز جراحی تسلط داشته باشد . با تقویت غضروف بینی گوشتی ، پس از عمل زیبایی  بینی هیچ گونه مشکلی برای فرم بینی به وجود نمی آید ولی متقاضیان باید این موضوع را در نظر داشته باشند که هر بینی با توجه به ساختار آن فرم داده می شود و قطعاً نتیجه عمل زیبایی بینی استخوانی یا عمل بینی گوشتی متفاوت خواهد بود.

 

 

هزینه عمل بینی گوشتی

هزینه عمل دماغ گوشتی در تهران بستگی به دستمزد جراح بینی دارد. برخی از جراحان بینی یک قیمت پایه و ثابت برای عمل بینی دارند ولی برخی دیگر با توجه به نوع بینی هزینه متفاوتی را اعلام می کنند.

آیا احتمال افتادگی بینی های گوشتی بعد از جراحی بینی وجود دارد ؟

عموما بسیاری از مراجعین جهت عمل بینی گوشتی از این مسئله ابراز نگرانی می کنند. بدیهی است این مسئله ارتباط مستقیم با تخصص و تبحر جراح و همچنین تکنیک مورد استفاده پزشک در جراحی دارد. یک جراح مجرب و متبحر می بایست به گونه ای اقدام به تقویت غضروف های ضعیف بینی گوشتی نماید که بتواند از افتادگی بینی پس از جراحی ممانعت به عمل آورد. بنابراین در صورت انتخاب بهترین دکتر بینی که در زمینه جراحی بینی گوشتی دارای مهارت کافی بوده و همچنین دانش بکارگیری تکنیک های نوین در جراحی این نوع از بینی ها را دارد ، افتادگی بینی گوشتی پس از جراحی اتفاق نخواهد افتاد.

اقدامات قبل از عمل بینی گوشتی

  1. جراح بینی به اشخاصی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی گرفته اند ، توصیه می کند که از مدتی قبل از عمل زیباییی بینی ، داروهایی هم چون آسپرین ، بروفن ، ژلوفن و غیره را که مصرف آن ها سبب بروز اختلال در انعقاد خون می شود ، مصرف نکنند.
  2. بیمارانی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی گوشتی گرفته اند ، باید از مدتی قبل از عمل کردن دماغ از استعمال دخانیات خودداری کنند ؛ چرا که مصرف دخانیات سبب اختلال در اکسیژن رسانی در حین عمل می شود.
  3. به افرادی که تصمیم به انجام جراحی  گرفته اند ، توصیه می شود از مدتی قبل از عمل بینی گوشتی از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل اجتناب کنند ؛ چرا که مصرف الکل قبل از جراحی زیبایی بینی ، روند جراحی را با مشکل مواجه می کند.

انتخاب و مراجعه به جراح بینی

انتخاب جراح بینی ، اولین و مهم ترین گام جهت انجام جراحی زیبایی بینی می باشد ؛ چرا که نتیجه عمل زیبایی بینی نتیجه ای مستقیم با تجربه و مهارت جراح بینی دارد ، بنابراین افراد جهت گرفتن نتیجه ای مطلوب باید به بهترین جراح بینی مراجعه کنند.

روز قبل از جراحی بینی

  • افرادی که عمل بینی گوشتی انجام داده اند ، تا مدتی اجازه شستن سر خود را ندارند ؛ چرا که در آن صورت احتمال خیس شدن گچ بینی شان افزایش می یابد ، به همین علت توصیه می شود که بیماران شب قبل از عمل زیبایی بینی استحمام کنند.
  • اشخاصی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند ، باید شب قبل از عمل دماغ شام سبک میل کرده و از 8 ساعت قبل از جراحی کردن بینی از خوردن و نوشیدن اجتناب کنند.
  • آقایانی که قصد انجام عمل زیبایی بینی را دارند ، باید یک روز قبل از شروع عمل دماغ ریش و سبیل خود را بتراشند.

روز جراحی بینی

  1. بیماران در روز عمل  ، باید ناشتا باشند.
  2. بهتر است افرادی که تصمیم به انجام  رینوپلاستی گرفته اند ، 1 ساعت زودتر از شروع عمل در کلینیک حضور یابند و هم چنین باید تمامی سوابق پزشکی خود را نیز به همراه داشته باشند.
  3. بیماران در روز جراحی زیبایی دماغ ، باید از تنها مراجعه کردن به کلینیک خودداری کرده و حتما با یک همراه در کلینیک حضور یابند.
  4. بهتر است هنگامی که بانوان به منظور انجام عمل بینی گوشتی به کلینیک مراجعه می کنند ، بدون آرایش باشند.
  5. بهتر است بیماران در روز  عمل  ، جهت جلوگیری از وارد شدن آسیب به بینی لباس های آزاد و دکمه دار به تن کنند.

 

عمل بینی گوشتی

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

  • پس از برداشتن گچ بینی شاهد تورم بینی خواهید بود از این مسئله نگران نباشید ، چرا که مسئله ای طبیعی است و پس از 1 الی 2 هفته کاهش می یابد.
  • از پمادهای آنتی بیوتیک و ضد التهاب جهت کاهش تورم بینی پس از عمل بینی گوشتی و تسریع روند ترمیم بخیه ها استفاده کنید.
  • از اصابت هر گونه ضربه به بینی و آسیب به آن خودداری کنید.
  • از آب آناناس یا آب کرفس به منظور کاهش میزان تورم بینی استفاده نمایید.
  • جهت کاهش تورمات بینی ، هنگام خواب سر را بالا تر از بدن قرار دهید.
  • تا 48 ساعت پس از عمل زیبایی بینی گوشتی ، برای کاهش کبودی ها می توانید از کمپرس سرد استفاده نمایید.
  • برای پیشگیری از ایجاد فشار به سر و بینی از بلند کردن اجسام سنگین اجتناب نمایید.
  • در رژیم غذایی خود ، خوراکی های حاوی پروتئین و همچنین سبزیجات را بگنجانید تا به میزان چشمگیری از میزان تورم بینی بکاهید.
  • در صورت بروز مشکلات جدی حتما با بهترین جراح بینی گوشتی تهران تماس بگیرید.
  • بیمارانی که عمل زیبایی بینی گوشتی انجام داده اند ، باید تا مدتی از رفتن به مکان های شلوغ که احتمال وارد شدن ضربه به بینی وجود دارد ، خودداری کنند.
  • افرادی که  انجام داده اند ، تا مدتی اجازه انجام ورزش هایی که سبب وارد شدن فشار به بینی می شود هم چون شنا را ندارند.
  • اشخاصی که جراحی زیبایی بینی گوشتی انجام داده اند ، بعد از اتمام دوره نقاهت عمل بینی گوشتی در تهران می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند اما باید تا مدتی از انجام فعالیت های سنگین هم چون بلند و جا به جا کردن اجسام بیش از 2 کیلوگرم خودداری کنند.
  • استفاده از کمپرس یخ بعد از پروسیجر مورد نظر ، تاثیر به سزایی در کاهش تورم ناشی از عمل کردن بینی دارد.
  • نمک ، سبب افزایش تورم می شود ؛ بنابراین بیماران باید تا مدتی نمک را از رژیم غذایی خود حذف کنند.
  • گرما ، یکی دیگر از مواردی است که سبب افزایش تورم می شود ؛ بنابراین بیماران باید بعد از عمل دماغ گوشتی از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنند.
  • بیمارانی که عمل زیبایی بینی گوشتی انجام داده اند ، تا مدتی اجازه استفاده از عینک آفتابی و طبی را ندارند ؛ اما لازم به ذکر است که استفاده از لنزهای تماسی منعی ندارد.
  • بیماران بعد از  رینوپلاستی گوشتی، بهتر است رژیم غذایی خود را با مواد غذایی نرم و آبکی شروع کنند ؛ چرا که بهتر است صورت پس از جراحی بینی گوشتی کمترین تحرک را داشته باشند.
  • استعمال دخانیات در دوره نقاهت عمل بینی گوشتی، سبب افزایش تورم و کبودی بیماران می شود ؛ به همین علت بیماران باید تا مدتی از مصرف سیگار و قلیان خودداری کنند ، لازم به ذکر است در بسیاری از مواقع جراح بینی به بیماران توصیه می کند که حتی در معرض دود این موارد نیز قرار نگیرند.

 

عمل بینی گوشتی

 

تزریق کورتون به بینی

تزریق کورتون در کاهش تورم ناشی از عمل بینی گوشتی می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد البته مشروط بر اینکه پوست بینی از ضخامت قابل قبولی برخوردار باشد. بنابراین پس از جراحی کردن بینی های گوشتی که دارای پوستی ضخیم هستند می توان از طریق تزریق کورتون توسط جراح متخصص از میزان تورمات پیش آمده پس از جراحی به میزان قابل ملاحظه ای کاست.

سن مناسب عمل بینی گوشتی

سنین پایین برای انجام عمل های زیبایی با محدودیت هایی مواجه هستند. علت این امر چیست؟ قبل از شکل گیری استخوان ها و بلوغ کامل؛ صفحات رشد همچنان باز بوده و در صورتی که فرد مبادرت به انجام عمل نماید، ممکن است نتیجه آن پس از گذشت سال ها مطلوب واقع نشود. بنابراین زمانی که اجزای صورت به طور کامل رشد کرده و به عبارتی رشد آن ها متوقف شد، بهترین زمان برای رینوپلاستی است. سن مناسب به جنسیت متقاضی نیز بستگی دارد. دختران پس از سن بلوغ در حدود 16 سالگی و پسران بعد پایان یافتن 18 سالگی می توانند این جراحی را انجام دهند. با این حال بهتر است با پزشک معالج خود در این باره مشورت نمایید چرا که همواره نظر ایشان بر همه چیز ارجحیت دارد.

نکته: افرادی که دارای عیوب و بیماری های مادرزادی هستند می توانند قبل از این سنین عمل انجام دهند. انحراف بینی از جمله این مشکلات است که جراح بینی مجوز عمل را پیش از سن بلوغ صادر می کند.

ورم بعد از عمل بینی گوشتی

تورم بعد از جراحی زیبایی بینی در افراد با ویژگی های مختلف متغیر است. به طور کلی درجات خفیف یا شدید بروز ورم به موارد زیر بستگی دارد:

  • نوع پوست : در بینی گوشتی به لحاظ داشتن ضخامت پوستی بالا، احتمال ورم بینی طولانی تر بوده و نیاز است فرد مدت زمان بیشتری را برای دیدن نتیجه اصلی صبر نماید.
  • سلامت جسمی: برخی افراد به اصطلاح عام بد زخم هستند و مدت زمان بیشتری برای برطرف شدن جای زخم هایشان باید صبور باشند.
  • ایرادت: میزان عیوب بینی نیز از دیگر مواردی است که می تواند ورم بینی را تشدید نماید. طبیعی است هر چه عیوب بیشتر باشد، تورم در بینی بیشتر می شود.

 

 

تغذیه بعد از عمل بینی گوشتی

از مهمترین سوالاتی که پس از رینوپلاستی در ذهن فرد ایجاد می شود ، نحوه تغذیه پس از عمل است. اما آیا تغذیه بعد از جراحی بینی بر روند بهبودی فرد تاثیری می گذارد یا خیر؟ سوالاتی نظیر چه مواد غذایی بعد از عمل بینی بخوریم یا چه غذاهایی محدودیت دارند ، از متداولترین سوالات در این زمینه شمرده می شوند. اهمیت تغذیه بعد از عمل بینی گوشتی ، در کاهش عوارض بعد از پروسه تاثیر بسزایی دارد. پس از انجام عمل ، در صورتی که از بیهوشی عمومی استفاده شده باشد ، به دلیل تاثیرات ماده بیهوشی هضم برخی از مواد غذایی در روزهای ابتدایی برای فرد به دشواری صورت می پذیرد. پس از آن نیز با هدف تقویت بدن با رساندن مواد غذایی مفید ، ملزم به خوردن مواد غذایی مفید هستید تا دوران نقاهت شما راحتتر سپری گردد.

تغذیه مناسب بعد از جراحی بینی گوشتی

همانطور که گفته شد دانستن اینکه پس از اقدام به عمل بینی و بازگشت به منزل ، نیاز است چه مواد غذایی مصرف نمایید ، بسیار مهم است. در نتیجه ، برای آگاهی بیشتر در این زمینه از پزشک معالج خود راهنمایی های لازم را گرفته و آن ها را مو به مو رعایت نمایید. در ادامه به مواد غذایی مناسب بعد از عمل بینی گوشتی اشاره می کنیم که از سوی بسیاری از پزشکان توصیه شده اند:

  • غذاهای نرم و آبکی

برای تسهیل در روند هضم غذاها و عدم آسیب به بینی ، بهتر است در هفته ابتدایی حتما غذاهایی میل کنید که آبکی بوده و نیاز به جویدن نداشته باشند. علت چیست؟ هضم غذاهای نرم برای دستگاه گوارش راحتتر بوده و از سویی دیگر ، جویدن مواد غذایی سفت و سخت به دلیل تحریک عضلات صورت ، منجر به فشاری ناخواسته به بینی تازه عمل شده شما می شود. بنابراین در این بازه زمانی سوپ ، آش ، پوره سیب زمینی و غیره گزینه در دسترس و مناسبی شمرده می شوند.

  • غذاهای فیبردار

در هنگام سپری کردن دوره نقاهت ، مواد غذایی را مصرف نمایید که سرشار از فیبر باشند. این مواد با تقویت حرکات روده ها ، از بروز یبوست پیشگیری می کنند. دفع سخت ، به دلیل اعمال فشار ناخواسته به نواحی مختلف بدن از جمله صورت ، منجر به لطمه و فشار به بینی شما می گردد.

  • غذاهای ترمیم کننده

طبق گفته های بهترین دکتر عمل بینی گوشتی تهران برخی مواد غذایی به طور مستقیم بر ترمیم زخم های موجود در سراسر بدن تاثیر می گذارند. مواد غذایی سرشار از پروتئین مانند ماهی ، تخم مرغ و غیره از جمله این مواد هستند.

  • میوه ها و سبزیجات

پس از جراحی بینی گوشتی ، با مصرف به اندازه میوه ها و سبزیجات می توانید ویتامین ها ، املاح و مواد معدنی را به بدن خود برسانید تا بدنتان تقویت شود. آب آناناس ، پرتقال ، سیب ، گلابی ، کاهو ، اسفناج ، هویج پوره شده و غیره تاثیری شگرف بر سلامتی و تقویت بدن داشته و همین مساله منجر به بازیابی سریعتر برش های ایجاد شده بر بدن می شود.

پیچیدگی های عمل بینی گوشتی

همانطور که میدانید پوست بینی می تواند در نتیجه جراحی تاثیرگذار شود. از مشخصه های اصلی بینی های گوشتی ، پوست ضخیم آن ها است که جراح را با چالش هایی روبرو می نماید. در روند عمل، جراح برای جداسازی پوست از روی بینی، شکافی ظریف در طرفین پره های بینی و همچنین برشی در ناحیه کلوملا ( ستون وسط بینی ) ایجاد می کند. با این اقدام، پوست به راحتی به سمت بالا برده می شود تا جراح بینی دید بهتری به بافت های آن داشته باشد. پس از عمل نیز ، تمامی برش ها بخیه می شوند. مایع میان بافتی که برای ترمیم آسیب ها و جراحت های پوست در میان بافت ها تولید می شود، در بینی گوشتی بیشتر است و همین امر می تواند ورم را تشدید نماید. به واسطه چسب زدن به بینی، کاملا پوست به ساختمان زیرین متصل می شود. مدت زمان چسب بینی پس از عمل نیز در افراد دارای بینی های گوشتی بیشتر از سایرین بوده و برای کسب نتیجه بهتر، ضروری است افراد در رعایت مراقبت های پس از عمل بینی گوشتی و چسب زدن کوتاهی نکنند.

آیا عمل بینی گوشتی با مدل عروسکی امکان پذیر است؟

بهتر است بدانید که یکی از اصلی ترین و مهم ترین مشخصه های مدل عروسکی یا همان فانتزی ، اندازه بسیار کوچک این بینی می باشد. برخی از مراجعه کنندگان که دارای بینی گوشتی هستند ، این سوال را از بهترین جراح بینی انتخابی خود می پرسند که آیا امکان دارد بینی های گوشتی را به فرم عروسکی عمل کرد یا خیر؟ پاسخ به این سوال واضح است. انتخاب اینکه بینی شما به چه فرمی تبدیل شود یا چه تغییراتی را بپذیرد به نظر شما و نظر پزشک متخصصتان بستگی دارد. پس ما نمی توانیم به صراحت کامل بیان کنیم که عمل بینی فانتزی بر روی بینی های گوشتی غیر قابل انجام می باشد. اما می توانیم بگویم که از آنجایی که بینی های گوشتی پوستی ضخیم و غضروفی سست دارند ، همواره با محدودیت های خاصی همراه می باشند. بینی های گوشتی قادر به تحمل تغییرات بزرگ و پیچیده را ندارند ، چرا که غضروف های کم این نوع بینی ها قادر به تحمل کردن پوست ضخیم بینی را ندارد. از همین رو اجرای مدل عروسکی یا فانتزی بر روی آن ها تقریبا ناممکن می باشد. از همین رو جراحان بینی توصیه می کنند این نوع بینی ها با مدل عروسکی عمل نشوند و از فرم طبیعی برای دریافت بهترین نتیجه استفاده کنند.

آیا جراحی بینی گوشتی در آقایان سخت از خانم ها است؟

همانطور که می دانید یکی از مولفه های بینی گوشتی پوست ضخیم آن ها می باشد. بینی خانم ها در مقایسه با بینی آقایان ، بسیار ظریف تر می باشد. همین خصوصیت نیز باعث می شود که عمل زیبایی بینی گوشتی در آقایان در مقایسه با خانم ها با چالش های بیشتری همراه باشد. در هر صورت ، یک جراح بینی گوشتی خوب ، با استفاده از مهارت و تجربه خود ، نتیجه ای را در صورت هر بیمار خود خلق می کند که صرف نظر از نوع بینی یا جنیسیت بیمار ، نهایتا بینی خلق شده ، یک اثر هنری زیبا و دلنشین و جذاب برای صورت زیباجو باشد. یک جراح بینی گوشتی مجرب قادر است با تکیه بر دانش و مهارت خود تمامی چالش ها را برطرف کند و به نتیجه ای مطلوب دست پیدا کند.

پاسخ

9 + یک =

Call Now Button
Visit Us On Instagram