سالیانه ، صدها هزار نفر در سرتاسر دنیا به منظور دستیابی به ظاهر بهتر و افزایش اعتماد به نفس خود ، بلفارپلاستی یا  همان جراحی زیبایی پلک را انجام می دهند. برخی از افراد بنا به دلایل مختلفی مانند عوامل ژنتیکی و وراثتی یا افزایش سن و غیره دچار افتادگی پلک یا پف زیر چشم هستند که این عوامل موجب پیر و خسته به نظر رسیدن چهره اشخاص می شود. در برخی از افراد ، افتادگی پلک ها به گونه ای می باشد که در بینایی فرد اختلال ایجاد می کند که با انجام این می توان این نقص را درمان کرده و بینایی فرد را بهبود بخشید. اما این پایان ماجرا نیست چرا که طبق گفته های ز ، بهترین جراح پلک تهران ، مهم ترین مرحله رعایت نکات مراقبت های بعد از جراحی پلک می باشد که باید بیمار به تک تک آن ها عمل کند تا بتواند بهترین نتیجه را دریافت کند.

 

مراقبت های بعد از جراحی پلک

 

جای بخیه عمل پلک باقی می ماند ؟

نحوه انجام عمل بلفاروپلاستی به این صورت است که یک برش بسیار کوچک در میان چین های طبیعی پلک زده شده و از آن طریق اصلاحات لازم انجام می شود. پس از انجام جراحی اثری از این برش کوچک باقی نخواهد ماند. مراقبت های بعد از جراحی پلک در این خصوص را پزشک به اطلاع شما نمی رساند.

عوارض عدم رعایت مراقبت های بعد از جراحی پلک

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک دارای یک سری عوارض عمومی مانند ورم و کبودی می باشد که با انجام مراقبت های لازم و به مرور زمان رفع خواهد شد. ولی در صورتی که جراحی پلک توسط یک جراح پلک مجرب و با تجربه  در تهران صورت نگیرد، ممکن است عوارضی را در فرد ایجاد کند که در برخی از موارد جبران ناپذیر بوده و تا آخر عمر در فرد باقی خواهد ماند. چنانچه قصد انجام عمل زیبایی پلک خود در تهران را دارید ، سعی کنید بهترین جراح پلک در تهران را انتخاب نمایید تا احتمال بروز این عوارض را به حداقل برسانید. این عمل ، به طور تخصصی توسط دکتر حامد محمدی قهاری  انجام می شود.

 

مراقبت های بعد از جراحی پلک

 

مهم ترین نکات مراقبت های بعد از جراحی پلک

اگر چه جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی همانند سایر جراحی های زیبایی سنگین نیست ؛ اما مانند تمامی عمل ها ، دارای دوران نقاهت می باشد. چگونه سپری کردن دوران نقاهت عمل پلک ، دارای اهمیت به سزایی است ؛ به همین علت در این مقاله ، به معرفی مهم ترین نکات بعد از آن ، پرداخته ایم ؛ با ما همراه باشید.

  • از ماساژ و فشار دادن چشم های خود در دوران نقاهت ، خودداری نمایید.
  • در مصرف منظم دارو و مسکن های تجویز شده توسط پزشک ، دقت کرده و از مصرف سایر داروهای مشابه خودداری نمایید.
  • استفاده منظم پماد و قطره های چشمی تجویز شده توسط بهترین جراح پلک تهران ، از اهمیت به سزایی برخوردار است ؛ چرا که از خشکی و عفونت چشم ، جلوگیری می کند.
  • معمولا از سرگیری فعالیت ها بعد از دو هفته از عمل زیبایی پلک ، مانعی ندارد ؛ اما بیماران همچنان باید از انجام فعالیت های شدید جسمی ، اجتناب نمایند.
  • بیماران تا مدتی بعد از عمل ، اجازه استفاده از لنزهای تماسی را نخواهند داشت.
  • مهم ترین نکته در نکات مراقبت های بعد از جراحی پلک عدم مصرف دخانیان و الکل می باشد. استعمال دخانیات و مصرف الکل ، موجب تاخیر در بهبودی می گردد ؛ به همین علت به شما توصیه می شود ، در دوران نقاهت از مصرف این موارد خودداری نمایید.
  • استفاده از عینک های آفتابی تیره را به منظور محافظت از چشم ها ، در برابر نور خورشید فراموش نکنید.
  • بروز تاری دید پس از عمل ، در اثر استفاده از پمادهای چشمی می باشد ؛ بنابراین در این باره نگران نباشید.
  • در رابطه با زمان مناسب از سرگیری فعالیت های ورزشی ، با پزشک معالج خود مشورت نمایید.
  • بانوان باید تا مدتی از استفاده از لوازم آرایشی در ناحیه چشم ها ، خودداری نمایند.
  •  کبودی و ورم بعد از عمل چشم طبیعی بوده و جای نگرانی نیست.
  • استفاده از کمپرس گرم بعد از عمل پلک تاثیری ندارد و برای کاهش و درمان ورم چشم  ، در 3 روز اول بعد از عمل در ناحیه پلک و اطراف چشم از کمپرس سرد استفاده نمایید.
  • سعی کنید به هنگام استراحت در زیر سر خود دو بالش قرار دهید.
  • بالا نگه داشتن سر از سطح بدن در کاهش تورم تاثیرگذار است.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را به طور کامل و سروقت مصرف کنید.

هزینه رعایت نکات مراقبت های بعد از جراحی پلک

تعیین هزینه برای عمل بلفاروپلاستی با توجه به اینکه عوامل بسیار زیادی در تعیین آن نقش دارند ، پیش از معاینه بیمار امکان پذیر نیست. پس تعیین هزینه ای که باید در دوران نقاهت صرف کنید به هیج عنوان قابل تعین نیست چرا که هر شخصی با توجه به وضعیت خود برای درمان و بهبودی و همچنین رعایت نکات مراقبتی هزینه صرف می کند.

پاسخ

10 + 3 =

Call Now Button
Visit Us On Instagram