رعایت اقدامات قبل از عمل جراحی زیبایی بینی برای اینکه در حین عمل دماغ مشکلی پیش نیاید مهم است و رعایت مراقبت های بعد از عمل بینی برای اینکه نتیجه عمل بینی تحت تاثیر قرار نگیرد اهمیت دارد. علاوه بر مهارت بهترین جراح بینی تهران رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی باعث می شود تا نتیجه عمل بینی همانی شود که انتظار می رود و نتیجه تحت تاثیر مراقبت های نادرست قرار نگیرد. مراقبت بعد از عمل انحراف بینی یا سپتوپلاستی نیز شباهت بسیار زیادی با مراقبت های بعد ازرینوپلاستی دارد. اگر برای بعد از عمل انحراف بینی نکته خاصی وجود داشته باشد جراح بینی حتماً در جلسه مشاوره به بیمار می گوید.

 

مراقبت های بعد از عمل بینی

 

نکات و مراقبت های بعد از عمل بینی

  • کبودی و تورم در نواحی بینی طبیعی است و به مرور زمان رفع می شود ولی برای کاهش تورم و کبودی ها می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • داروهایی که جراح بینی برایتان تجویز می کند را حتماً راس ساعت و به طور مرتب استفاده کنید.
  • تا زمانی که اسپلینت بینی بر روی بینی است باید از خیس شدن آن جلوگیری شود به همین دلیل بهتر است استحمام نکنید یا در صورتی که خواستید حمام کنید حتماً از یک فرد دیگر کمک بخواهید.
  • از خم کردن سر خودداری کنید و به صورت نیمه نشسته باشید.
  • در هنگام خواب بهتر است سر کمی بالاتر از بدن باشد .
  • یکی از مهم ترین نکات مراقبت های بعد از عمل بینی استراحت کردن درست است. در هفته اول و دوم مستقیم بخوابید و از چرخش به سمت راست یا چپ پرهیز کنید.
  • از غذاهایی که نیاز زیادی به جوییدن ندارند استفاده کنید بنابراین توصیه می شود از رژیم غذایی نرم پیروی کنید.
  • اگر خواستید عطسه کنید با دهان باز عطسه کنید.
  • شستشو و تمیز کردن بینی مسئله مهمی است و برای این کار می توانید از قطره ها و اسپری های سالینی که حاوی سرم آب نمکی هستند در طول روز استفاده کنید.
  • یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی میزان تورم و کبودی بیمارانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، گرما می باشد ؛ به همین علت بهترین جراح بینی تهران به افرادی که عمل زیبایی بینی انجام داده اند ، توصیه می کند تا در طول رعایت نکات مراقبت های بعد از عمل بینی از قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید اجتناب کنند.
  • اشخاصی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ، باید از فین کردن خودداری کنند ؛ چرا که فین کردن باعث شروع خونریزی در بیماران می شود.
  • کسانی که عمل زیبایی بینی انجام داده اند ، تا مدتی اجازه استفاده عینک طبی و آفتابی ندارند ؛ چرا که عینک به بینی فشار وارد می کند اما استفاده از لنزهای تماسی ایرادی ندارد.
  • اشخاصی که رینوپلاستی را انجام داده اند ، باید به منظور جلوگیری از وارد شدن فشار به بینی تا مدتی از رفتن به مکان های شلوغ خودداری کنند.
  • بیماران تا مدتی پس از جراحی زیبایی دماغ از انجام ورزش شنا منع می شوند ؛ چرا که انجام ورزش به صورت و بینی فشار وارد می کند.

 

مراقبت های بعد از عمل بینی

 

رژیم غذایی در مراقبت های بعد از عمل بینی

بیمارانی که جراحی زیبایی دماغ انجام داده اند ، باید در ابتدا رژیم غذایی خود را با مواد غذایی نرم و آبکی شروع کنند ؛ چرا که صورت در اوایل جراحی دماغ باید کمترین تحرک را داشته باشد. لازم به ذکر است ادویه و نمک پس از جراحی زیبایی بینی سبب افزایش تورم ناشی از عمل دماغ می شود ، به همین علت بیماران باید تا مدتی بعد از عمل نمک و ادویه را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانند. قرار دادن آب آناناس و آب کرفس ، تاثیر به سزایی در کاهش تورم و کبودی بعد از جراحی کردن بینی دارد ؛ به همین علت به افرادی که رینوپلاستی را انجام داده اند توصیه می شود این موارد را به وفور در رژیم غذایی خود قرار دهند.

مصرف دخانیات و الکل بعد از عمل بینی

استعمال دخانیات و مصرف الکل ، بعد از جراحی زیبایی بینی سبب افزایش دوره رعایت مراقبت های بعد از عمل بینی می شود ؛ به همین علت بیمارانی که جراحی دماغ  انجام داده اند باید تا مدتی از مصرف موارد فوق خودداری کنند ، حتی در بسیاری از مواقع جراح پلاستیک به بیماران توصیه می کند حتی در معرض دود سیگار و قلیان نیز قرار نگیرند.

رعایت مراقبت های بعد از عمل بینی در نتیجه عمل دماغ تاثیر دارد ولی بیشترین تاثیر در جراحی کردن بینی مربوط به مهارت جراح بینی است. بنابراین در انتخاب بهترین جراح بینی تهران سهل انگاری نکنید و با حوصله و دقت بالا ، به خوبی در مورد پزشک تحقیق کنید. برای تحقیق می توانید بینی های عمل شده توسط دکتر بینی تهران مورد نظر را مشاهده کنید یا از طریق سایت ایشان و قسمت درباره دکتر از تخصص های ایشان مطلع شوید. برای مشاهده بینی های عمل شده توسط دکتر حامد محمدی قهاری ، جراح پلاستیک بینی ، به گالری تصاویر و صفحه رسمی اینستاگرام دکتر قهاری مراجعه فرمایید. همچنین برای مطلع شدن از تخصص های دکتر قهاری قسمت درباره دکتر را مطالعه نمایید.

 

مراقبت های بعد از عمل بینی

 

چسب زدن بینی مهم ترین نکته در مراقبت های بعد از عمل بینی

برای اینکه در جراحی دماغ ، تغییرات مدنظر اعمال شود نیاز است که پوست بینی از روی اسکلت بینی برداشته شود و پس از فرم دهی بینی ، پوست بر روی ساختار جدید بینی قرار گیرد. برداشتن پوست بینی و قراردادن مجدد آن بر روی اسکلت بینی ، باعث می شود تا فضای خالی بین پوست و اسکلت بینی ایجاد شود و این فضا منجربه ایجاد تورم بینی می شود . دلیل چسب زدن بینی و رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی مربوطه نیز برای کاهش فضای ایجاد شده و در نتیجه از بین رفتن تورم زیر پوستی است . همچنین چسب بینی یک محافظ بینی نیز در نظر گرفته می شود تا در صورت زدن ضربه ناخواسته به بینی تا حدی از بینی محافظت کند.

مدت زمان مفید از چسب بینی ، 30 الی 60 روز است و در دراز مدت هیچ تاثیر بسزایی در کاهش تورم یا فرم دهی بینی ندارد . مدت زمان چسب زدن بینی بستگی به نوع بینی فرد دارد . به طور معمول متقاضیانی با بینی استخوانی ، نیاز به دو هفته استفاده از چسب بینی دارند ولی متقاضیانی با بینی گوشتی به طور معمول دو ماه از چسب بینی استفاده می کنند.

 

 

چرا باید بعد از رینوپلاستی برای دوش گرفتن یا استحکام صبر کرد؟

دوش گرفتن در فاصله کوتاهی بعد از انجام عمل جراحی پلاستیک بینی خطرات کوچک و بزرگی را به همراه دارد. یکی از آن ها ، خیس یا مرطوب شدن ناحیه جراحی می باشد و همین مسئله نیز می تواند باعث به وجود آمدن حساسیت و همچنین افزایش احتمال بروز عفونت شود. در کنار تمامی این موارد حرارت و بخار ناشی از دوش گرفتن یا استحمام کردن ، خود به تنهایی می تواند باعث ایجاد التهاب شود و تاثیر منفی را بر روی بهبود زخم بر جای بگذارد. بهتر است این نکته در مراقبت های بعد از عمل بینی یادتان بماند بخار آب برای برش های ایجاد شده و بخیه ها خطرناک است. حتی آب ولرم نیز می تواند بر روی بخیه ها و چسب ها تاثیر بگذارد و باعث باز شدن و کنده شدن آن ها شود.

اولین دوش بعد از عمل بینی

یکی از مهم ترین سوالاتی که بیماران از جراحان بینی می پرسند و بسیار مهم است این است که اولین دوش بعد از عمل زیبایی بینی چه زمانی است ؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم شما می توانید 48 الی 72 ساعت بعد از انجام روند جراحی و شروع مراقبت های بعد از جراحی بینی ، دوش بگیرید. البته اولین دوش و حمام شما بعد از جراحی زیبایی بینی کمی متفاوت تر می باشد تا از بروز خطر عفونت ، جلوگیری شود. اندکی طول می کشد تا شما بتوانید به روند عادی زندگی خود بازگردید.

اهمیت استفاده از کرم های ضد آفتاب

یکی از نکات مهم در مراقبت های بعد از عمل بینی ، استفاده از کرم ضد افتاب بر روی ناحیه جراحی شده می باشد. پس از انجام عمل جراحی ، پوست و محل بخیه ها ، ناحیه حساسی محسوب می شوند که لازم است جهت بهبودی مطلوب ، به خوبی تحت مراقبت و درمان قرار بگیرند. در این راستا بهترین جراح بینی تهران متذکر می شود که در روز های ابتدایی تا حد امکان در فضاهای سرباز و زیر نور خورشید قرار نگیرید ، چرا که اشعه های UV می توانند به پوست حساس ناحیه عمل شده آسیب وارد کنند. در صورت لزوم به خروج از خانه در روز های ابتدایی تا زمانی که روند بهبودی شما کامل شود ، از کرم ضد آفتابی که دارای SPF بالای 30 است استفاده نمایید.

پاسخ

هفده − 8 =

Call Now Button
Visit Us On Instagram