گوش ها عضوی از بدن هستند که در معرض دید قرار دارند و حتی با بلند کردن مو نیز نمی توان مانع از دیدن آن ها شد ؛ بنابراین اگر مشکلی در ظاهر گوش وجود داشته باشد ، زیبایی چهره فرد تحت تاثیر قرار می گیرد. جراحی زیبایی گوش را می توان در هر سنی انجام داد به همین دلیل توصیه می شود که این جراحی زیبایی در سنین کودکی انجام شود . برخی از مشکلات مادرزادی گوش مانند بزرگ بودن آن باعث می شود کودک مورد تمسخر دوستان قرار گیرد ؛ به همین  دلیل هنگامی که کودکتان شرایط انجام جراحی گوش را داشت حتماً برای رفع مشکل گوش او اقدام کنید. دکتر حامد قهاری بهترین جراح گوش تهران ، در این خصوص توضیحاتی را بیان نموده اند که مطالعه آن ها بی شک در تصمیم گیری شما کمک می کند.

 

جراحی زیبایی گوش

 

اتوپلاستی چگونه است ؟

یک برش کوچک معمولاً در خط شکن پشت گوش ، برای تراش دادن و شکل دهی مجدد گوش ، ایجاد می شود. برای گوش های بزرگتر ، این برش گاهی در جلوی گوش قرار می گیرد. برای بستن برش ها از بخیه استفاده می شود.

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی ، روندی است که اندازه و شکل ناهنجار گوش را تغییر داده و از برجستگی بیش از اندازه گوش ها می کاهد. این روند می تواند با نزدیک تر کردن گوش ها به سر یا کاهش اندازه آن ها ، ناهنجاری های این اندام را درمان کند. هنگام انتخاب جراح گوش و حلق و بینی  نهایت دقت خود را به کار ببرید زیرا یک انتخاب نادرست علاوه بر زیبایی می تواند شنوایی فرد را نیز تحت تاثیر قرار دهد .

مزایای عمل اتوپلاستی چیست ؟

برخی از مزایای جراحی زیبایی گوش عبارتند از :

  1. کاهش اندازه گوش های بزرگ
  2. نزدیک کردن گوش های برجسته به سر
  3. بازیابی اعتماد به نفس
  4. شکل دهی مجدد گوش ها برای دستیابی به شکلی یکنواخت تر
  5. بازیابی تناسب چهره
  6. رفع ناهنجاری ها
  7. درمان آسیب دیدگی های گوش

آیا من داوطلب خوبی برای جراحی زیبایی گوش هستم ؟

بخش های مختلف گوش می تواند در دوره های مختلف زندگی ، دستخوش مشکلات متفاوتی شود. گوش های بدشکل یا برجسته ، تاثیر بسیار زیادی بر روی اعتماد به نفس بیماران جوان تر در موقعیت های اجتماعی شان دارد. لاله گوش بزرگ ، در فرایند پیری نرمال صورت ، امری عادی می باشد و معمولاً به طور همزمان با دیگر درمان های جوانسازی صورت درمان می شود. افرادی که دارای سلامت فیزیکی عمومی خوبی بوده و وزن ثابتی دارند ، می توانند بعنوان داوطلب شکل دهی مجدد گوش در نظر گرفته شوند. بیماران باید در خصوص نتایج درمان  جراحی زیبایی گوش در تهران ، انتظارات منطقی داشته باشند.

ریکاوری بعد از جراحی زیبایی گوش چگونه است ؟

بزرگترین دغدغه ، اجتناب از خم شدن گوش ها در طول چند هفته بعد از روند می باشد. شما می توانید تقریباً دو هفته بعد از جراحی ، به فعالیت های نرمال خود بازگردید. کودکان می توانند یک هفته بعد از روند به مدرسه بازگردند ، ولی باید بسیار مراقب فعالیت های خود باشند.

ماندگاری نتیجه اتوپلاستی در صورت رعایت نکات مراقبتی

جراحی زیبایی گوش نتایج زودگذر یا چندساله ندارد و نتیجه ای که از جراحی زیبایی گوش حاصل می شود ماندگار است. در صورتی که نکات زیر را رعایت کنید.

  • پانسمان 5 تا 6 روز بعد از عمل زیبایی گوش باید بر روی گوش بماند و سپس برای کشیدن بخیه ها و بررسی وضعیت گوش به مطب جراح متخصص مراجعه کنید.
  • از شستشوی منظم گوش و مصرف کرم های آنتی بیوتیک غافل نشوید و داروهای تجویز شده را راس ساعت مصرف نمایید .
  • ورم و کبودی بعد از جراحی زیبایی گوش ، طی چند روز رفع می شود.
  • توصیه می شود تا 2 هفته به پشت بخوابید ، چون فشاری به گوش وارد نمی شود و روند بهبودی سریع تر پیش می رود.
  • برای شروع فعالیت های ورزشی با جراح متخصص گوش مشورت کنید ؛ زیرا شروع فعالیت های سنگین و ورزشی بستگی به بهبود گوش دارد .

هزینه جراحی زیبایی گوش در تهران

هزینه اتوپلاستی با توجه به پارامترهای مختلف تعیین می شود ؛ جراح متخصص پس از بررسی گوش ، هزینه نهایی خود را اعلام می کند به همین دلیل توصیه می شود برای مطلع شدن از هزینه عمل گوش در تهران نزد جراح متخصص گوش بروید.

پاسخ

نوزده − هفت =

Call Now Button
Visit Us On Instagram